iSpot chce przejąć konkurencyjną sieć Cortland
Firma iSpot Poland, dystrybuująca sprzęt elektroniczny m.in. Apple, porozumiała się co do przejęcia sieci Cortland. Na transakcję musi się zgodzić prezes UOKiK.
W wniosku do UOKiK iSpot Poland opisał, że jego działalność „obejmuje sprzedaż, dystrybucję i obsługę produktów elektronicznych i akcesoriów marki Apple oraz sprzedaż urządzeń i akcesoriów innych marek”.
Cortland oferuje natomiast rozwiązania oparte na urządzeniach Apple, m.in. kompletne systemy graficzne dla firm z segmentu DTP, Prepress i projektowania architektonicznego. Ma w całej Polsce 16 salonów sprzedaży, głównie w centrach handlowych.
Natomiast iSpot Poland na koniec 2021 roku miał 27 salonów stacjonarnych (w ciągu roku otworzyła dwa, a także centrum biznesowo-serwisowe w Gdyni), prowadzi też sprzedaż internetową. W 2021 roku firma przy 586,58 mln zł przychodów osiągnęła 16,05 mln zł zysku netto, wobec 474,08 mln zł wpływów i 5,05 mln zł zysku netto rok wcześniej.
Sprzedaż detaliczna w salonach wzrosła rok do roku z 341,52 do 437,28 mln zł, hurtowa - z 42,18 do 44,64 mln zł, a internetowa - z 67,59 do 78,1 mln zł. Natomiast wpływy z usług (głównie serwisu urządzeń i marketingu) wzrosły z 18,43 do 19,52 mln zł.
W 2014 roku iSpot Poland został przejęty przez fundusz Hili Ventures, który ma też inwestycje w innych branżach: logistycznej, technologicznej, surowcowej, nieruchomościowej, hotelarskiej i finansowej.
Dołącz do dyskusji: iSpot chce przejąć konkurencyjną sieć Cortland