„InStyle” w wersji drukowanej zniknie z rynku brytyjskiego
Magazyn modowy „InStyle” wydawany przez Time Inc. wkrótce przestanie ukazywać się w wersji drukowanej w Wielkiej Brytanii. Numer grudniowy będzie jego ostatnim wydaniem.
Wydawca magazynu planuje wprowadzenie i realizację nowej strategii digitalowej we współpracy z zespołem amerykańskiego „InStyle”. Przewiduje wzrost na wszystkich swoich platformach cyfrowych w Wielkiej Brytanii o 200 proc. w 2017 roku. Obecnie zespoły wydawnicze w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii pracują nad nową platformą internetową dla rynku brytyjskiego.
„InStyle” w Wielkiej Brytanii ukazuje się od 2001 roku, a jego serwis internetowy działa tam od 2007 roku.
Redaktor naczelna Charlotte Moore uzasadnia, że pismo zostało dotknięte zmianami związanymi z konsumpcją mediów. Tłumaczy, że świat mody dramatycznie szybko się zmienia, na co reagują odbiorcy magazynu. Na te zmiany musi też zareagować pismo.
W pierwszej połowie br. średnia sprzedaż „InStyle” w Wielkiej Brytanii wyniosła 78 262 egz. Było to 18 proc. mniej niż rok wcześniej.
Zdaniem wydawcy zwiększenie zawartości cyfrowej magazynu spowoduje, że magazyn w wersji internetowej będzie atrakcyjny zarówno dla jego odbiorców, jak i partnerów reklamowych.
Zespół redakcyjny magazynu liczy 26 osób. Obecnie prowadzone są rozmowy z pracownikami, co do ich dalszej przyszłości w wydawnictwie.
Dołącz do dyskusji: „InStyle” w wersji drukowanej zniknie z rynku brytyjskiego