Initiative Media Warszawa znów bez dywidendy, przy wzroście wpływów zmalał jej zysk
Agencja mediowa Initiative Media Warszawa w ub.r. przy wzroście przychodów o 5,8 proc. do 389,25 mln zł zanotowała spadek zysku netto z 8,65 do 4,33 mln zł. Firma nie wypłaci dywidendy, cały jednostkowy zysk netto trafił na jej kapitał zapasowy.

4,33 mln zł to zysk netto całej grupy kapitałowej Initiative Media Warszawa, do której należą też spółki Brand Connection, Magna Global Polska i Reprise Media. Jednostkowo agencja osiągnęła 4 mln zł zysku netto, wobec 6,1 mln zł rok wcześniej.
Initiative wchodzi w skład koncernu marketingowego IPG Mediabrands, bezpośrednio 100 proc. udziałów Initiative Media Warszawa należy do brytyjskiej spółki CSIB (No.1) Limited. W minionym tygodniu właściciel na walnym zgromadzeniu postanowił, że zeszłoroczny zysk netto agencji w całości zasili jej kapitał zapasowy, tak samo zdecydował przed rokiem.
Amazon nowym klientem, koniec obsługi Orange
Skonsolidowane przychody Initiative Media Warszawa w ub.r. zwiększyły się o 5,8 proc. do 389,25 mln zł, z czego te od spółek powiązanych - z 7,6 do 12,83 mln zł. Wpływy z usług reklamowych sięgnęły 379,71 mln zł, te z usług back office - 8,09 mln zł, a ze sprzedaży towarów - 1,46 mln zł.
Przez kilka lat największym klientem agencji był Orange Polska, obsługę telekomu firma straciła z początkiem br. na rzecz Value Media. Ponadto w połowie ub.r. zakończyła współpracę z Tchibo.
Za to pod koniec ub.r. zaczęła pracować dla Amazona, który w 2020 roku był jednym z jej trzech największych klientów.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Koszty grupy Initiative Media Warszawa wzrosły o 6,6 proc. do 384,72 mln zł, z czego wydatki na usługi obce (głównie zakup powierzchni reklamowych na potrzeby kampanii klientów) - z 344,41 do 363,92 mln zł.
Nakłady na wynagrodzenia zwiększyły się z 12,22 do 15,15 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 2,32 do 3,03 mln zł. Średnie zatrudnienie w firmie w ub.r. wynosiło 95 pracowników, o czterech więcej niż rok wcześniej.
Na poziomie sprzedażowym zysk grupy Initiative Media Warszawa zmalał z 6,98 do 4,53 mln zł, na poziomie operacyjnym - z 7,35 do 5,54 mln zł, a na poziomie netto - z 8,65 do 4,33 mln zł. Agencja zaznaczyła, że na jej rentowność netto negatywnie wpłynęła „zmiana specyfiki wydatków klienta Orange”.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2021 r., a poprzedni - 2020 r.
Dołącz do dyskusji: Initiative Media Warszawa znów bez dywidendy, przy wzroście wpływów zmalał jej zysk