SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Informacyjna kampania abonamentowa

Od 30 maja w Telewizji Polskiej ponownie będzie można zobaczyć spoty informacyjne dotyczące abonamentu telewizyjnego

 Kampania potrwa od 30 maja do 10 lipca br. W tym czasie w TVP1, TVP2 i w TVP3 Regionalnej emitowany będzie 45-sekundowy film informacyjny, którego bohaterką jest pani Maria, właścicielka hotelu w Warszawie. Celem kampanii jest zwrócenie uwagi abonentów instytucjonalnych, właścicieli i osób zarządzających firmami na przepisy prawne, które zobowiązują firmy do opłacania abonamentu za każdy odbiornik radiowy i telewizyjny, jak również za radioodbiorniki w samochodach.

Charakter spotu jest spójny z filmami pokazywanymi w kampanii skierowanej do odbiorców indywidualnych. Kampania, w której TVP dziękowała swoim widzom za płacenie abonamentu, przeprowadzona była na przełomie 2004/2005. Podobnie jak poprzednio, nowy film wyprodukowała Agencja Produkcji Audycji Telewizyjnych TVP S.A. na zlecenie Biura Marketingu i Promocji TVP S.A. Autorami scenariusza są Piotr Krochmalski (Art Director) i Grzegorz Maj (copywriter). Spot wyreżyserował Tomasz Nalewajek, muzykę skomponował Leszek Biolik, a operatorem był Marian Prokop. Wszystkie filmy zobaczyć można na stronie www.tvp.pl/abonament, na której znajdują się także informacje o zasadach płatności abonamentu RTV.

Jednocześnie Telewizja Polska przypomina widzom, iż z dniem 16 czerwca br. wchodzą w życie przepisy ustawy z dnia 21 kwietnia 2005 r. o opłatach abonamentowych (Dziennik Ustaw Nr 85, poz.728.). Uchwalenie nowej ustawy było konieczne po orzeczeniu Trybunału Konstytucyjnego z 9 września 2004 r., który uznał, że abonament radiowo-telewizyjny ma charakter daniny publicznej i zasady określania jego wysokości powinny być zawarte w ustawie, a nie jak dotąd – w rozporządzeniu Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.

Zgodnie z ustawą wysokość miesięcznej opłaty abonamentowej za używanie odbiornika radiofonicznego wynosi 0,7 procent minimalnego wynagrodzenia za pracę, ustalonego na podstawie ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (około 5,70 zł). Opłata abonamentowa za używanie odbiornika telewizyjnego lub odbiornika radiofonicznego i telewizyjnego wynosi 2,2 procent wynagrodzenia, o którym wyżej mowa (około 18 zł miesięcznie). Wysokość abonamentu na dany rok, w określonych ustawą granicach, będzie w rozporządzeniu ustalać KRRiT. Wejście w życie nowych przepisów nie zmienia ustalonej wcześniej przez KRRiT wysokości abonamentu RTV na 2005 r., od stycznia br. wynoszącej 15,80 zł miesięcznie, a przy płatności za pół roku z góry - 91,90 zł. 
 

Dołącz do dyskusji: Informacyjna kampania abonamentowa

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl