SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Ile wydaje się na reklamę na środkach komunikacji miejskiej?

Dzięki raportowi Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej poznaliśmyszczegółowe dane dotyczące wielkości sprzedaży netto branży wdrugim kwartale 2008 roku w zakresie reklamy tranzytowej (reklamana środkach komunikacji). Zestawienie obejmuje firmy: AMS, BusinessConsulting oraz CAM Media.

Wielkość sprzedaży w zakresie reklamy tranzytowej (reklama naśrodkach komunikacji) w Polsce wyniosła w drugim kwartale 2008 rokukwotę: 12.397.571,00 zł. i była niższa w stosunku do analogicznegookresu roku poprzedniego o 299.606,00 zł., czyli o blisko 2,5procent.

W stosunku do pierwszego półrocza roku 2007 sprzedaż w tym samymokresie 2008 roku spadła o 3,5 procent.

Czy wynik pierwszego półrocza może już świadczyć o trwałejtendencji spadkowej?
- Sądzimy, że nie. Nadal uważamy, że na wyniki reklamy tranzytowejwpływają strukturalne zmiany dotyczące taboru autobusowego itramwajowego. Poza tym polityka ich właścicieli, czyli zarządówkomunikacji miejskiej, ograniczająca niekiedy w istotny sposóbmożliwości korzystania z powierzchni ekspozycyjnych na wagonach iautobusach - komentuje Lech Kaczoń, prezes IGRZ.

Poniżej zestawienie wielkości sprzedaży w poszczególnychkwartałach 2006 i 2007 oraz w pierwszych dwóch kwartałach 2008roku:

ROKSprzedaż w I kwartale wzł.Sprzedaż w II kwartale wzł.
20067.041.665,--13.008.796,--
20075.856.950,--12.697.177.--
20085.508.098.--12.397.571.--



Lp.SEKTORI kwartał 2008SEKTORII kwartał 2008
1Sprzedaż28,91%Żywność19,14%
2

Motoryzacja/
Transport

13,14%Sprzedaż15,17%
3Telekomunikacja10,58%

Rozrywka/
kultura

11,38%
4

Rozrywka/
Kultura

10,47%

Finanse/
Marketing

8,46%
5Finanse/
Marketing
9,85%

Motoryzacja/
transport

7,71 %


Dominujące produkty w pierwszych dwóch kwartałach 2008roku:

Lp.PRODUKTI kwartał2008
1Sieci handlowe/hipermarkety/galerie27,15%
2Ubezpieczenia6,96%
3Budownictwo6,91%
4Stacje benzynowe5,82%
5Internet5,71%
Lp.PRODUKTII kwartał 2008
1Piwo14,38%
2Sieci handlowe/hipermarkety/galerie10,21%
3Systemy telefonii komórkowej5,78%
4AGD/RTV5,09%
5Środki osobistej pielęgnacji ciała4,66%


Dominujące sektory w pierwszych dwóch kwartałach 2008roku

kategorieI kw.'08II kw.'08
Siecihandlowe/hipermarkety/galerie1 4957141 265404
Pozostałe z sektora Sprzedaż96 770615 467
Piwo54 4671 782 671
Napoje43 6565 700
Pozostałe z sektoraŻywność172 561585 014
Filmy kinowe19 040313 153
Stacje TV09 870
Stacje radiowe73 500357 900
Magazyny6 6840
Gazety codzienne221 877233 087
Edukacja101 749190 397
Pozostałe z sektora Rozrywka,Kultura153 641306 510
Internet314 4327 200
Systemy telefoniikomórkowej207 414716 459
Telefoniastacjonarna00
Pozostałe z sektoraTelekomunikacja61 00035 820
ŚRODKI OSOBISTEJ PIELĘGNACJICIAŁA21 840577 979
PRODUKTYZDROWOTNE/LEKI0293 780
Samochody111 147140 981
Oleje/Paliwa16 686398 599
Stacje benzynowe320 320128 822
Transport270 761120 650
Pozostałe z sektora Motoryzacja/Transport4 888166 247
Banki119 880294 142
Ubezpieczenia383 611365 245
Pozostałe z sektoraFinanse/ Marketing39 120389 402
Proszki do prania25 0000
Pozostałe z sektora Domowe środkiczystości00
Akcje społecznenon-profit32 00068 174
Pozstałe z sektoraBezpłatne i autopromocja7 30094 949
AGD/RTV0630 433
Pozostałe z sektora Wyposażenie domu ibiura186 888131 301
Biura podróży192 130273 025
Usługi medyczne7 2005 265
Pozostałe z sektoraUsługi14 69468 052
BUDOWNICTWO380 854590 523
PRODUKTY DLADZIECI1 11219 350
ODZIEŻ/OBUWIE272 847536 765
PRODUKTY DLAZWIERZĄT067 000
PRZEMYSŁ00
ROLNICTWO/OGRODNICTWO00
KAMPANIE POLITYCZNE00
NIEOKREŚLONYSEKTOR77 315612 235
ŁĄCZNIE5 508 09812 397 571

Dołącz do dyskusji: Ile wydaje się na reklamę na środkach komunikacji miejskiej?

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl