IDC: 38-proc. wzrost sprzedaży pecetów w regionie Azji i Pacyfiku
W pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku w regionie Azji i Pacyfiku (bez Japonii) sprzedaż komputerów była lepsza od spodziewanej przez analityków.
Firma badawcza IDC szacuje, że w I kwartale w regionie sprzedano o 38 proc. więcej pecetów niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Odnotowano również 1-proc. wzrost w ujęciu kwartalnym.
W prawie wszystkich krajach regionu sprzedaż komputerów rosła rok do roku w tempie dwucyfrowym.
Pozycję lidera zachowała firma Lenovo, ale jako jedyna z czołowej piątki dostawców zanotowała spadek udziału w rynku w ujęciu kwartalnym. Wyprzedziła ona kolejno firmy HP, Dell, Acer i ASUS.
Sprzedaż komputerów w regionie Azji i Pacyfiku (bez Japonii) w I kw. 2010 r., por. do IV kw. 2009 r. i I kw. 2009 r.
Ranking | Firma | I kw. 2010 | IV kw. 2009 | I kw. 2009 | wzr. sprz. |
udz. w rynku | udz. w rynku | udz. w rynku | rok do roku | ||
1 | Lenovo | 19.0% | 22.4% | 16.3% | 61% |
2 | HP | 14.2% | 15.9% | 15.6% | 26% |
3 | Dell | 9.9% | 9.0% | 8.3% | 66% |
4 | Acer | 9.6% | 8.5% | 8.2% | 62% |
5 | ASUS | 6.3% | 4.8% | 4.0% | 117% |
Pozostałe | 41.0% | 39.4% | 47.5% | 19% | |
Suma | 100.0% | 100.0% | 100.0% | 38% |
Komputery
Dołącz do dyskusji: IDC: 38-proc. wzrost sprzedaży pecetów w regionie Azji i Pacyfiku