IDC: 27-procenty wzrost na rynku reklamy online, Google traci
W ubiegłym roku wydatki na amerykańskim rynku internetowej reklamy zwiększyły się w porównaniu z rokiem 2006 o 27 procent, do 25,5 miliarda dolarów. Po raz pierwszy od dwóch lat udziały w rynku straciło Google.
W samym IV kwartale zeszłego roku wydatki na internetową reklamę w USA wzrosły o 28 procent, do 7,3 miliarda dolarów - informuje serwis ClickZ, powołując się na dane firmy badawczej IDC.
W kwartale tym udziały lidera rynku jakim jest Google, zmniejszyły się w porównaniu z wcześniejszymi trzema miesiącami o pół procenta, do 23,7 procenta. Przyczynił się do tego niższy wzrost sprzedaży reklam. W ostatnich trzech miesiącach minionego roku w przypadku Google wyniósł on 40 procent, wobec 50 procent w III kwartale.
Z danych IDC wynika, że gdyby doszło do połączenia Microsoftu z Yahoo, pozycja Google nie byłaby już tak mocna jak teraz, gdy działają one oddzielnie. Biorąc pod uwagę dane z IV kwartału, miałyby one razem około 17 procent udziałów na amerykańskim rynku reklamy online.
źródło: ClickZ
Dołącz do dyskusji: IDC: 27-procenty wzrost na rynku reklamy online, Google traci