SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

HubStyle szuka kupca na Nokaut.pl, za 8,45 mln zł chce go kupić firma Wojciecha Czerneckiego

Firma HubStyle przynajmniej do połowy maja będzie przyjmować oferty kupna porównywarki cenowej Nokaut.pl. 8,5 mln zł daje za nią FCFF Ventures, spółka Wojciecha Czerneckiego, współzałożyciela i wieloletniego prezesa Grupy Nokaut, obecnie głównego akcjonariusza HubStyle.

„Na dobre i na złe”, fot TVP„Na dobre i na złe”, fot TVP

Decyzja o sprzedaży Nokaut.pl jest związana z przyjętą miesiąc temu nową strategią HubStyle. Firma zamierza skupić się na rozwoju swoich e-sklepów odzieżowych Sugarfree.pl i CardioBunny.com („poprzez poszerzenie głębokości i szerokości oferty produktowej, działania marketingowe zwiększające rozpoznawalność marek, wprowadzanie dalszych funkcjonalności i ułatwień dla klientów” - jak napisano w raporcie). Uzasadniła, że w ub.r. zapewniły one 92 proc. jej wpływów w segmencie odzieży.

Jednocześnie spółka zapowiedziała rezygnację z marek Emente, Freakylicks i Kragelman, które zanotowały w ub.r. negatywne wyniki. Dodała też, że realizacja nowej strategii zostanie sfinansowana „ze środków pozyskanych w wyniku sprzedaży aktywów, które nie są obecnie postrzegane przez Zarząd jako kluczowe lub ze środków pozyskanych w drodze emisji dłużnych instrumentów finansowych”.

W środę HubStyle poinformował, że otrzymał propozycję kupna 100 proc. udziałów Nokaut.pl od spółki FCFF Ventures, której prezesem jest Wojciech Czernecki. Jest ona gotowa zapłacić 8,45 mln zł, pod warunkiem, że serwis nie ma zadłużenia oraz pomyślnie przebiegnie badanie jego dokumentów finansowych (tzw. due diligence).

Wojciech Czernecki to współzałożyciel Nokuat.pl i w latach 2006-2013 prezes Grupy Nokaut (od 2012 notowanej na warszawskiej giełdzie). Dwa lata temu firma kupiła 75 proc. udziałów HubStyle i przyjęła nazwę tej spółki. Czernecki ze swoimi firmami FCFF Ventures i Duratonic Investments ma 52 proc. akcji HubStyle i jest przewodniczącym rady nadzorczej spółki.

HubStyle zaznaczył, że dalej czeka na oferty kupna Nokaut.pl, żeby wybrać najatrakcyjniejszą. Przesyłać je można do połowy maja (doradcą w procesie sprzedaży jest PwC Polska), przy czym firma nie wyklucza przedłużenia tego terminu.

W lutym ub.r. Nokaut.pl został udostępniony w nowej wersji.

W całym ub.r. HubStyle zanotował 21,78 mln zł wpływów ze sprzedaży (wobec 14,15 mln zł rok wcześniej) i 444 tys. zł zysku netto (wobec 9,15 mln zł straty w 2015 roku).

Dołącz do dyskusji: HubStyle szuka kupca na Nokaut.pl, za 8,45 mln zł chce go kupić firma Wojciecha Czerneckiego

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Jeśli dobrze zrozumiałem to Pan Ładny sam od siebie chce kupić swoją firmę. Najlepszy jest ten tekst "poprzez poszerzenie głębokości i szerokości oferty produktowej, działania marketingowe zwiększające rozpoznawalność marek, wprowadzanie dalszych funkcjonalności i ułatwień dla klientów”. Głębokość i szerokość oferty to głębsze i szersze półki czy jak?
odpowiedź
User
Aspen
Jeśli dobrze zrozumiałem to Pan Ładny sam od siebie chce kupić swoją firmę.


Źle zrozumiałeś.
Pan Ładny jest akcjonariuszem spółki która jest właścicielem przedmiotu zakupu.
A chce zostać jego wyłącznym właścicielem.
odpowiedź
User
yzy
no niezupełnie... sprawa wygląda tak, że Nokaut był wystawiony na sprzedaż przez rok i w tym czasie nikt nie zainteresował sie nim na tyle żeby go kupić. A ponieważ Hubstyle cały ten Nokaut jest potrzebny jak dodatkowa dziura w głowie i chce się go pozbyć, dogadał się z Czerneckim że ten go odkupi za 8.5 mln - swoją drogą wcale nie tak tanio - chyba że do 15 maja pojawi się lepsza kontroferta z zewnątrz...
odpowiedź