Wydawca „Holistic.News” miał 3,6 mln zł straty, 92 tys. zł ze sprzedaży trzech numerów
W ub.r. spółka Deweloper Media, wydawca kwartalnika „Holistic.News” i serwisu internetowego pod tą samą marką, zanotowała 268,7 tys. zł przychodów sprzedażowych, a jej strata netto pogłębiła się z 2,57 do 3,64 mln zł. Wiosną br. magazyn zniknął z rynku.
W ub.r. na przychody Deweloper Media złożyło się 7,5 tys. zł z najmu (wobec 9 tys. zł rok wcześniej), 169,1 tys. zł z reklam oraz 92 tys. zł ze sprzedaży kwartalnika „Holistic.News”. Magazyn zadebiutował na rynku wiosną ub.r., do końca roku ukazały się jego trzy wydania. Cena egzemplarzowa wynosiła 12 zł, co oznacza, że średnia sprzedaż wynosiła ok. 1,5 tys. egz.
Ponadto firma od wiosny 2018 roku prowadziła serwis Holistic.news, który działał na zasadzie non profit - nie emitowano w nim reklam, a wszystkie treści były darmowe.
4,3 mln zł kosztów, 3,6 mln zł straty netto
Wydatki operacyjne Deweloper Media wyniosły w ub.r. 4,33 mln zł, wobec 2,79 mln zł rok wcześniej.
Nakłady na wynagrodzenia wzrosły z 584,2 tys. zł do 1,53 mln zł, na usługi obce - z 1,78 do 2,06 mln zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 348,7 do 637,4 tys. zł.
Strata sprzedażowa firmy pogłębiła się z 2,77 do 4,1 mln zł, strata operacyjna - z 2,78 do 4,17 mln zł, strata brutto - z 3,08 do 4,49 mln zł, a strata netto - z 2,57 do 3,64 mln zł.
Deweloper Media utrzymywał się dzięki finansowaniu od swojego właściciela - holdingu nieruchomościowego Cavatina. Na koniec ub.r. miał wobec niego 8,14 mln zł zobowiązań.
W styczniu br. firma nie dopuściła do sprzedaży nowego numeru pisma, mając uwagi do jego zawartości. Z redakcją kwartalnika pożegnało się pięć z dwunastu osób, w tym dotychczasowy redaktor naczelny Mariusz Zawadzki. Propozycję kierowania pismem przyjął Jarosław Kociszewski. Podczas spotkania z redakcją ustalono nowy profil pisma oraz to, że nie będzie się ono już dłużej ukazywało jako kwartalnik, lecz nieregularnie. Zespół miał przygotować nową koncepcję internetowej i papierowej wersji „Holistic.News”. Pierwszy numer pisma w nowym kształcie pojawił się w sprzedaży na początku marca.
Pod koniec marca poinformowano, że magazyn znika ze sprzedaży, a serwis Holistic.News nie będzie już aktualizowany. - Równocześnie pragnę podkreślić, że decyzja o zamknięciu wydawnictwa nie jest związana z pandemią. Jednak zważywszy na trudną sytuację, wydawca postanowił zapewnić opiekę finansową osobom odchodzącym z Holistica - stwierdził Kociszewski.
- Spółka zaprzestała prowadzenia działalności wydawniczej, ale spółka będzie dalej funkcjonowała, zarząd podejmie decyzje o jej dalszej aktywności biznesowej - zaznaczono w sprawozdaniu Deweloper Media.
Dołącz do dyskusji: Wydawca „Holistic.News” miał 3,6 mln zł straty, 92 tys. zł ze sprzedaży trzech numerów
Pewnie mogliby ciągnąć dalej, ale bez sponsora płacącego pensje raczej nie będą mieli ochoty.