„Fakty” i „Wakacyjna trasa Dwójki” hitami lipca (top 20)
Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadziły „Fakty”, „Wakacyjna trasa Dwójki”, „Wiadomości” oraz mecz Siatkarskiej Ligi Narodów reprezentacji Polski ze Słowenią - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W lipcu 2022 roku najwięcej widzów zgromadziły „Fakty” z 11 lipca, które w TVN oglądało 2,32 mln widzów, co przełożyło się na 23,88 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Wśród dzienników drugie miejsce zajęły „Wiadomości”, które w Jedynce 10 lipca śledziło 1,90 mln widzów (17,69 proc.). Audycja w ogólnym rankingu zajęła miejsce trzecie. W zestawieniu top 20 na 6 pozycji uplasował się „Teleexpress” TVP1 (1,69 mln; 31 lipca), a osiem oczek niżej znalazły się „Wydarzenia” Polsatu (1,38 mln; 10 lipca).
2,16 mln widzów „Wakacyjnej trasy Dwójki”
Drugie miejsce w ogólnym rankingu zajęła druga część „Wakacyjnej trasy Dwójki”, która 31 lipca odbywała się w Łomży. Transmisję z koncertu w TVP2 oglądało średnio 2,16 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 21,83 proc.
Czwarty był mecz Słowenia-Polska w ramach Siatkarskiej Ligi Narodów, który 10 lipca relacjonowała Jedynka. Transmisję śledziło 1,90 mln widzów (16,13 proc. udziału).
Czołową piątkę uzupełnia nadany w Polsacie „27. Festiwal Kabaretu Koszalin - Wakacje all incluSyf”. Audycja miała 1,74 mln oglądających (17,90 proc.).
Hitami audycje TVN
Wśród 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 8 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVN. Sześć lokat należało do programów TVP1, cztery - do TVP2, a dwie - do Polsatu.
TVP1 liderem w lipcu, ale jej udział stopniał mocno
Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w lipcu 2022 roku zajęła TVP1. Średni dobowy udział kanału względem lipca 2021 roku zmniejszył się o 20,20 proc. i wyniósł 7,86 proc. Tak duży spadek oglądalności stacji wynika z tego, że Jedynka w lipcu ub.r. obszernie relacjonowała Euro 2020 (wiele meczów gromadziło po kilka mln widzów).
Drugi był Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 13,15 proc. do 6,67 proc.
Podium uzupełnia TVP2. Udział stacji w zeszłym miesiącu wyniósł 6,61 proc. (w dół o 3,08 proc. - stacja w lipcu ub.r. również transmitowała mecze Euro 2020, ale w mniejszym zakresie niż TVP1). Z kolei czwarty TVN miał 6,15 proc. udziału (- 4,65 proc.).
Łączny udział czterech największych stacji zmniejszył się z 30,80 proc. w lipcu 2021 roku do 27,29 proc. w lipcu 2022 roku - jednego z najniższych poziomów w historii.
Czytaj także: Siedem gwiazd, które zniknęły z TVP za czasów Jacka Kurskiego
TVP Info z największym wzrostem w top 10
Piąty był kanał TVN24, którego udział wzrósł o 3,90 proc. do 5,59 proc. Oczko niżej znalazło się TVP Info (4,77 proc. udziału; + 18,07 proc. - największy wzrost w top 10).
Wśród czołowych stacji informacyjnych z 11. na 10. miejsce awansował Polsat News (1,91 proc.; w dół o 4,02 proc.).
TVN wyprzedził Polsat w 16-49
Udział będącego nowym liderem TVN wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 8,48 proc., po wzroście o 4,18 proc. Stacja na pozycję lidera awansowała z miejsca drugiego.
Na drugą lokatę spadł Polsat. Jego wynik w lipcu br. zmniejszył się o 16,38 proc. do 6,79 proc.
Podium uzupełnia TVP2 (+ 2,88 proc. do 5 proc.), która wyprzedziła TVP1 (- 34,78 proc. do 4,37 proc.). Tuż za „wielką czwórką” uplasował się kanał TVN7 (- 7,67 proc. do 3,85 proc.).
Również wśród widzów w grupie 16-59 w zeszłym miesiącu nowym liderem został TVN (+ 2,74 proc. do 7,50 proc.), który wyprzedził Polsat (- 17,33 proc. do 7,01 proc.).
Dołącz do dyskusji: „Fakty” i „Wakacyjna trasa Dwójki” hitami lipca (top 20)