SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

HBO GO z mniejszą przewagą nad Playerem, rekord Prime Video. Liderem Netflix (TOP platform VoD)

W lutym br. większość czołowych platform VoD osiągnęła niższą odwiedzalność niż w styczniu. Liderem z ogromną przewagą pozostaje Netflix, duże spadki zasięgów zanotowały HBO GO i WP Pilot, natomiast należącą do Amazona platformę Prime Video odwiedziło już 2,62 mln polskich internautów.

Grafika z treściami z oferty Prime VideoGrafika z treściami z oferty Prime Video

Netflixa jako serwis www i aplikację mobilną w lutym br. odwiedziło 14,35 mln polskich użytkowników, czyli 47,79 proc. wszystkich internautów w naszym kraju. Każdy spędził tam przeciętnie 5 godzin. 39 minut i 34 sekundy - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

W Mediapanelu podawane są dane dotyczące użytkowników, czyli wszystkich internautów, którzy chociaż raz odwiedzą daną platformę (np. po kliknięciu w reklamę). W przypadku platform subskrypcyjnych subskrybentów, czyli internautów płacących za dostęp do treści, jest kilka-kilkanaście razy mniej niż wszystkich odwiedzających.

Spośród platform obecnych w zestawieniu dane dotyczące subskrybentów podaje właściciel CDA Premium, bo jest notowany na warszawskiej giełdzie. Według danych z Mediapanelu platformę w lutym br. odwiedziło 3,31 mln internautów, spędzając średnio po 56 minut i 32 sekundy.

Na koniec września ub.r. CDA Premium miało 379 tys. subskrybentów, o 94 tys. więcej niż rok wcześniej (firma nie podała jeszcze wyniku na koniec grudnia ub.r.). W sierpniu ub.r. w ramach usługi wprowadzono dodatkowo płatną opcję CDA TV ze streamingiem ok. 90 stacji telewizyjnych.

HBO Max zamiast HBO GO

Netflix jest zdecydowanym liderem we wszystkich analizowanych statystykach, miał w lutym 10 mln użytkowników więcej niż HBO GO i należący do TVN Grupy Discovery Player. HBO GO odwiedziło 4,42 mln polskich użytkowników, każdy spędził tam przeciętnie godzinę, 30 minut i 18 sekund, natomiast Player zanotował 4,31 mln odwiedzających oraz 2 godziny, 25 minut i 10 sekund średniego czasu korzystania.

Platforma HBO GO została właśnie zastąpiona przez w Polsce przez HBO Max. https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jak-dziala-hbo-max-cena-ocena-interfejs-problemy-techniczne-jak-przejsc-z-hbo-go

Oprócz Playera w zestawieniu są platformy pozostałych głównych nadawców telewizyjnych. Telewizja Polsat we wrześniu ub.r. rozdzielił swoją platformę Ipla na dwie nowe. W lutym br. Polsat Box Go, oferujący treści w modelu subskrypcyjnym, zanotował 3,01 mln użytkowników oraz godzinę, 21 minut i 43 sekundy przeciętnego czasu korzystania, a Polsat Go, gdzie przy darmowych treściach są emitowane reklamy - 1,89 mln internautów oraz godzinę, 27 minut i 59 sekund średniego czasu korzystania.

Natomiast TVP VOD odwiedziło 2,97 mln internautów, z których każdy spędził na platformie średnio 3 godziny, 24 minuty i 19 sekund.

Rekordowo dużo użytkowników Prime Video

Platforma Canal+ online zanotowała 2,69 mln użytkowników oraz godzinę, 22 minuty i 47 sekund przeciętnego czasu korzystania, a WP.pl, której zdecydowaną większość ruchu w kategorii VoD/OTT stanowi platforma WP Pilot ze streamingiem stacji telewizyjnych, miała 2,69 mln użytkowników oraz 38 minut i 4 sekundy średniego czasu spędzonego przez internautę.

Od sierpnia ub.r. Canal+ online jest oferowany także w wariancie z Netflixem, we wrześniu na platformie wprowadzono pakiet z Polsat Sport Premium i Eleven Sports. Z drugiej strony Canal+ wycofuje platformę NC+ go, skierowaną wyłącznie do abonentów oferty telewizyjnej operatora.

Prime Video, należącego do Amazona, w lutym odwiedziło 2,62 mln polskich internautów, spędzając średnio po 65 minut i 52 sekundy. Platforma osiągnęła rekordową liczbę użytkowników, w listopadzie ub.r. miała ich 2,36 mln, a w grudniu - 2,35 mln. Dostęp do Prime Video jest oferowany w ramach usługi nielimitowanych dostaw Amazon Prime, którą w Polsce wprowadzono w połowie października ub.r.

Miesiąc do miesiąca większość platform zanotowała spadki liczby użytkowników, częściowo wynikające z tego, że w lutym jest o trzy dni mniej niż w styczniu. Netflix stracił 308,1 tys. internautów (to 2,1 proc. w dół), a przeciętny czas spędzony przez odwiedzającego zmalał o 52 minuty i 22 sekundy (13,4 proc.).

Na HBO GO przy spadku liczby użytkowników o 882,6 tys. (16,6 proc.) średni czas korzystania wydłużył się o 24 minuty i 32 sekundy (czyli 37,3 proc.). Platforma straciła część przewagi zasięgowej nad Playerem, który zanotował spadek o 323,8 tys. internautów (7 proc.) oraz 5 minut i 27 sekund przeciętnego czasu korzystania (3,6 proc.).

CDA Premium straciło 416 tys. użytkowników (11,2 proc.) oraz 5 minut i 29 sekund średniego czasu spędzonego przez internautę (8,8 proc.), TVP VOD - o 97 tys. użytkowników (3,2 proc.) oraz 2 minuty i 43 sekundy przeciętnego czasu korzystania (1,3 proc.), a Polsat Go - o 171,1 tys. użytkowników (8,3 proc.) oraz 17 minut i 54 sekundy średniego czasu korzystania (16,9 proc.).

Canal+ online i Prime Video ze wzrostami

Część WP.pl z kategorii VoD/OTT straciła 1,64 mln internautów (to 38 proc.), natomiast przeciętny czas korzystania wydłużył się o 10 minut i 15 sekund (36,8 proc.).

Na Canal+ online liczba użytkowników zwiększyła się o 151 tys. (5,9 proc.), a średni czas spędzony przez każdego - o 28 minut i 25 sekund (52,3 proc.). Natomiast Prime Video zyskał 527,1 tys. polskich internautów (to 25,2 proc. w górę), a przeciętny czas korzystania zmalał o 54 sekundy (1,3 proc.).

Dołącz do dyskusji: HBO GO z mniejszą przewagą nad Playerem, rekord Prime Video. Liderem Netflix (TOP platform VoD)

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
taka_prawda
Co po wzroście Prime, jak tam poza produkcjami oryginalnymi prawie nic nie ma do oglądania...

Tu tylko cena Prime jako całej usługi robi robotę - nie oferta.
odpowiedź
User
fajnie
Heh, a jeszcze kilka miesięcy temu: NIC NIE KUPIĘ OD BEZOSA, PO CO MI AMAZON.

Cena Czyni Cuda
odpowiedź
User
TxT
Wciąż brakuje natywnego wsparcia TVP i WP dla urządzeń AppleTV (tvOS). Pozostali gracze z tego zestawienia już dawno przygotowali appki na tą platformę (na początku lutego swoją appkę wprowadziło nawet CDA.pl)
odpowiedź