Havas: wzrost przychodów w 2016 roku o 3,1 proc., zysk netto - o 3,3 proc.
Sieć reklamowa Havas zanotowała w 2016 roku wzrost przychodów w porównaniu z 2015 rokiem o 3,1 proc. i zysku netto o 3,3 proc. Największa dynamika przychodów miała miejsce w Europie.
Sieć reklamowa Havas (należą do niej m.in. agencje reklamowe Havas Worldwide i domy mediowe Havas Media) miała w 2016 roku 2,276 mld euro skonsolidowanych przychodów. To 3,1 proc. więcej niż w 2015 roku.
Zysk netto wyniósł z kolei 177 mln euro i wzrósł w skali roku o 3,3 proc. Zysk z działalności operacyjnej wzrósł natomiast o 14,5 proc., do 329 mln euro, a zysk operacyjny - o 1,6 proc, do 297 mln euro.
Największe wzrosty przychodów zanotowały oddziały Havasa w Europie. Wyniosły one ponad 1,1 mld euro i były większe w porównaniu z 2015 rokiem o 5,1 proc. Wzrost przychodów dotyczy też Ameryki Północnej - przychody w tym regionie były wyższe o 2,1 proc. i wyniosły 809 mln euro.
W regionach APAC&Afryka i Ameryka Łacińska sieć zanotowała spadek przychodów. W pierwszym regionie były one niższe o 1,8 proc. (wyniosły 184 mln euro), a w drugim - o 2,6 proc. mniejsze (wyniosły 138 mln euro).
Na rynku amerykańskim wzrost przychodów możliwy był dzięki aktywnej działalności Havas Media, Havas Chicago i Havas Health. W Europie natomiast dobre wyniki wypracowały oddziały sieci Havasa w takich krajach, jak Niemcy, Hiszpania, Włochy, Portugalia, Belgia, Holandia i Polska.
Sieć Havas dokonała pięciu akwizycji w ub.r. : Target Media w Wielkiej Brytanii, Lemz w Holandii, TP1 w Kanadzie, Mr Smith w Nowej Zelandii i Beebop w Niemczech. Obecnie zatrudnia 20 tys. osób na całym świecie, podczas gdy jeszcze trzy lata temu było to 10 tys. osób.
W przychodach całej sieci reklamowej Havasa 63 proc. stanowią te generowane przez agencje reklamowe, a 37 proc. pochodzi od agencji mediowych. Największym regionem działalności sieci jest Europa - jej spółki w tym rejonie świata zapewniają 51 proc. przychodów, podczas gdy tych w Ameryce Północnej - 35 proc.
Dołącz do dyskusji: Havas: wzrost przychodów w 2016 roku o 3,1 proc., zysk netto - o 3,3 proc.