SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Havas Warsaw z zyskiem 1,95 mln zł przy 15,6 mln zł przychodów

Agencja reklamowa Havas Warsaw w 2017 roku, po raz pierwszy od czterech lat, wypracowała zysk. Uzyskana kwota 1,95 mln zł pozwoliła pokryć straty z lat 2014-2016. przychody spółki wzrosły w ub.r. względem roku 2016 o 49,7 proc.

Wpływy agencji Havas Warsaw ze sprzedaży usług wyniosły na koniec 2017 roku 15,63 mln zł i były wyższe od tych uzyskanych na koniec 2016 roku o 49,7 proc. Na kwotę tę składało się 15,67 mln zł ze sprzedaży w Polsce i 43,9 tys. zł z usług zagranicznych.

"Spółka nareszcie zahamowała kilkuletni trend spadkowy i zanotowała prawie 50 proc. wzrostu przychodów” - napisano w sprawozdaniu finansowym złożonym w KRS. Władze agencji zwróciły w nim uwagę, że udało się to osiągnąć dzięki przyjętej w 2016 roku strategii rozwoju firmy polegającej przede wszystkim na restrukturyzacji spółki. W ub.r. zarząd Havas Warsaw prowadził intensywne prace polegające na odbudowie reputacji agencji, odbudowie morale zespołu, unowocześnieniu oferty która ma sprostać nowym trendom w komunikacji marketingowej i oczekiwaniom klientom.

Agencji udało się pozyskać kilku znaczących klientów, wśród których są m.in. nc+, Grupa Żywiec z marką Warka Strong.
Wśród stałych klientów Havas Warsaw były w ub.r. natomiast takie firmy i marki, jak BoboVita, Lotos, Bebilon.

Koszty prowadzonej działalności wzrosły w skali roku o 25,2 proc., z 10,6 mln zł w 2016 roku do 13,27 mln zł w ub.r. Wydatki na usługi obce wyniosły 10,89 mln zł (wobec 7,38 mln zł rok wcześniej), a kwota wynagrodzeń zamknęła się w 1,84 mln zł (wobec 2,52 mln zł rok wcześniej). W omawianym okresie nie zmienił się poziom zatrudnienia pracowników etatowych – było to średnio 16 osób. Wynagrodzenie zarządu (jednoosobowego - prezesem jest Dorota Mazur) wzrosło z 408,4 tys. zł w 2016 roku do 471,9 tys. zł w ub.r.

Pierwszy zysk od czterech lat

Zysk ze sprzedaży wyniósł 2,35 mln zł (rok wcześniej spółka miała stratę w wysokości 165,5 tys. zł). Zysk z działalności operacyjnej zamknął się w kwocie 2,43 mln zł (wobec 143,9 tys. zł straty rok wcześniej). Agencja zakończyła rok 2017 zyskiem netto w wysokości 1,95 mln zł (przy stracie na koniec 2016 roku w wysokości 134,2 tys. zł).

Dorota Mazur, CEO Havas Warsaw, w rozmowie z Wirtualnemedia.pl zwróciła uwagę, że cała grupa Havas przechodzi transformację, a jej efekty w części Havas Warsaw już są widoczne. O szczegółach wprowadzanych zmian jednak nie chciała na obecnym etapie informować.

Decyzją władz agencji wypracowany na koniec ub.r. zysk został przeznaczony na pokrycie strat z lat 2014-2016, które łącznie wyniosły 1,91 mln zł. Pozostałe 42 tys. zł przeznaczono na kapitał zapasowy.

Priorytetem na rok bieżący jest według zarządu utrzymanie tendencji wzrostowej, m.in. poprzez rozbudowę zespołów i ich kompetencji. Zarząd liczy, że to pozwoli pozyskać agencji kolejnych nowych klientów oraz rozszerzyć współpracę z już obsługiwanymi. Havas Warsaw chce nadal budować pozytywny wizerunek, zarówno jako pracodawca, jak i specjalista w branży reklamowej. Działania te mają być realizowane m.in. poprzez udział w branżowych spotkaniach, rankingach, konkursach, konferencjach itp. Władze spółki liczą, że dzięki temu uda się odbudować i odświeżyć wizerunek firmy i powrócić na ścieżkę wzrostu.

Dołącz do dyskusji: Havas Warsaw z zyskiem 1,95 mln zł przy 15,6 mln zł przychodów

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
fiku miku
Czyli taki Havas zarobił 6 razy mniej niż firma Chodakowskiej 😃!
odpowiedź
User
nicko
Havas Warsaw a na zdjęciu logo Havas Media Group
odpowiedź
User
Antoin
Ta branża dawno przestała być rentowna.
odpowiedź