55 proc. wpływów grupy CCC z e-commerce. Mniej salonów CCC, już 66 sklepów HalfPrice
Według wstępnych danych w zeszłym kwartale finansowym, od lutego od kwietnia br., grupa CCC osiągnęła wzrost przychodów o 32 proc. do 1,89 mld zł, zysku EBITDA z 35 do 110 mln zł zysku i spadek straty operacyjnej ze 101 do 45 mln zł.
Według szacunków grupy CCC, marża brutto na sprzedaży w I kwartale wzrosła o 5,9 pp. rdr do 49,2 proc. Była to druga najwyższa kwartalna marża brutto firmy w okresie ostatnich 3 lat.
Spółka podała, że na wzrost marży grupy w największym stopniu wpłynęła jej poprawa rdr o blisko o 10 pp. w segmencie CCC.
CCC poinformowało, że jej sprzedaż w I kwartale była pod istotnym wpływem czynników zewnętrznych takich jak pandemia, niesprzyjające konsumentowi otoczenie makroekonomiczne oraz wojna w Ukrainie.
Kwiecień dużo lepszy dla grupy CCC niż luty i marzec
- Ostatni kwartał pokazał, że nawet w bardzo trudnym otoczeniu biznesowym potrafimy wypracowywać wzrosty i szybko reagować na zmieniające się otoczenie zewnętrzne. Oczywiście liczmy na uspokojenie sytuacji na rynku i większą stymulację popytu. Kwiecień był dużo mocniejszym pod tym względem miesiącem niż pierwsza połowa kwartału i mamy nadzieję, że ten trend się utrzyma - powiedział cytowany w komunikacie prasowym prezes CCC Marcin Czyczerski.
Udział e-commerce w przychodach grupy spadł do 55 proc. z 62 proc. rok wcześniej.
W segmencie CCC wzrost sprzedaży wyniósł 40 proc. do 790 mln zł. Sprzedaż w bieżącym roku jest o 3 proc. wyższa w porównaniu z przychodami wypracowanymi przez ten szyld w analogicznym kwartale 2019 roku (tj. nieobarczonym pandemią), pomimo mniejszej o ponad 3 proc. powierzchni handlowej.
Najmłodszy koncept grupy, HalfPrice, w pierwszym kwartale 2022 r. wypracował przychody w wysokości 118 mln zł. Obroty DeeZee w okresie I kwartału kształtowały się na podobnym do zeszłorocznego poziomie i wyniosły 26 mln zł.
Zysk brutto na sprzedaży grupy wyniósł blisko 928 mln zł (o 50 proc. więcej niż przed rokiem). Dynamika kosztów w minionym okresie była zbliżona do tempa wzrostu przychodów.
Pierwszy kwartał 2022 r. grupa CCC zakończyła marżą EBITDA na poziomie 5,8 proc., co stanowi wzrost o 3,4 pp. rdr.
- Równolegle do inwestycji w strategiczny rozwój, sukcesywnie odbudowujemy rentowność operacyjną po pandemii. Pomimo niesprzyjającego otoczenia rynkowego, poprawiliśmy wynik operacyjny o 56 mln zł rdr. W kolejnych kwartałach będziemy dalej, konsekwentnie wypracowywać wzrosty - powiedział wiceprezes Kryspin Derejczyk.
Mniejszy zysk grupy Modivo
Grupa Modivo wypracowała marżę brutto na poziomie 43,5 proc., co stanowi wzrost o 0,4 pkt proc. rdr. Koszty SG&A (sprzedażowe, ogólne i administracyjne wzrosły o 35 proc. rdr, a ich dynamika wynikała także z realizacji projektów rozwojowych – rozbudowy logistyki, systemów wspierających sprzedaż, a także działań związanych z wdrożeniem marketplace. W ujęciu kdk poziom kosztów spadł o ok. 9 proc.
Grupa Modivo wypracowała zysk EBITDA w wysokości 59 mln zł, przy marży na poziomie 6,4 proc.
Do końca br. 100 sklepów HalfPrice
Liczba sklepów CCC rok do roku zmalała z 927 do 850, a ich łączna powierzchnia handlowa - o 10 proc. do 553,9 tys. metrów kwadratowych. W ciągu roku otworzono pięć sklepów eobuwie.
Natomiast rozwijana od wiosny ub.r. sieć HalfPrice na koniec kwietnia br. liczyła już 66 sklepów o łącznej powierzchni 106,5 tys. metrów kwadratowych.
- Strategia Grupy CCC zakłada otwarcie do 2025 roku ok. 250 sklepów sieci, a do końca roku chcemy, aby nasza sieć liczyła już 100 sklepów. Jesteśmy na dobrej drodze do realizacji tego celu - powiedział cytowany w komunikacie prasowym Adam Holewa, prezes HalfPrice.
Firma podała, że w ciągu roku sklepy stacjonarne HalfPrice odwiedziło 16,2 mln klientów, a w uruchomionym w grudniu sklepie online złożono niemal 50 tys. zamówień.
HalfPrice jest obecne w sześciu europejskich krajach poza Polską - w Austrii, Czechach, Chorwacji i Słowenii, a także na Węgrzech oraz Słowacji.
Dołącz do dyskusji: 55 proc. wpływów grupy CCC z e-commerce. Mniej salonów CCC, już 66 sklepów HalfPrice