SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Grupa Polsat z mniejszym wzrostem wpływów reklamowych wskutek mundialu. Kupiła 45 proc. udziałów nadawcy TV Okazje

W minionym kwartale Grupa Polsat osiągnęła 321 mln zł wpływów z reklamy i sponsoringu telewizyjnego, 4,5 proc. więcej niż rok wcześniej. W maju Cyfrowy Polsat kupił 45,1 proc. udziałów nadawcy kanału telesprzedażowego TV Okazje, a w czerwcu przejął spółkę Netshare Media Group zajmującą się reklamą internetową.

Maciej Stec, członek zarządu Cyfrowego Polsatu Maciej Stec, członek zarządu Cyfrowego Polsatu

W drugim kwartale br. procentowa dynamika wpływów Grupy Polsat z reklamy i sponsoringu telewizyjnego wyniosła 4,5 proc. Tymczasem cały rynek marketingu telewizyjnego według Starcomu urósł o 7,9 proc. do 1,2 mld zł, a w pierwszym kwartale br. Grupa Polsat osiągnęła w tym zakresie wzrost o 15,1 proc. do 269 mln zł.

Przedstawiciele Polsatu są mimo wszystko zadowoleni z tych wyników. - W telewizji to kolejny bardzo udany dla nas okres. W drugim kwartale wyniki oglądalności kanałów Grupy Polsat były zgodne z naszą długoterminową strategią mimo transmisji przez nadawcę publicznego wydarzenia sportowego o silnym wpływie rynkowym - mistrzostw świata w piłce nożnej Rosja 2018 - komentuje Maciej Stec, członek zarządu Cyfrowego Polsatu i Telewizji Polsat.

- Podobne, stabilne wyniki oglądalności osiągnęliśmy w całym pierwszym półroczu, w którym nasze przychody z reklamy i sponsoringu, wsparte szybką realizacją synergii z nowo nabytymi kanałami, rosły nawet nieco szybciej niż dynamicznie rozwijający się w tym roku rynek - dodaje.

W grudniu ub.r. Telewizja Polsat kupiła od Grupy ZPR Media 100 proc. udziałów spółek nadających kanały Eska TV, Eska TV Extra, Eska Rock TV, Polo TV i Vox Music TV oraz 34 proc. udziałów nadawcy Fokus TV i Nowa TV. Zapłaciła za nie ok. 103 mln zł. Wiosną br. przejęła kolejne 15 proc. udziałów nadawcy Fokus TV i Nowa TV.

W całym minionym półroczu przychody Grupy Polsat z reklamy i sponsoringu telewizyjnego wyniosły 591 mln zł, o 9,1 proc. więcej niż rok wcześniej.

Segment nadawania i produkcji telewizyjnej Cyfrowego Polsatu w minionym kwartale zanotował 412 mln zł wpływów sprzedażowych (6 proc. więcej niż rok wcześniej) i 262 mln zł kosztów operacyjnych (po wzroście o 12 proc. w skali roku).

Zysk EBITDA segmentu zmalał rok do roku o 3 proc. do 151 mln zł, a marża EBITDA - o 3,4 pkt proc. do 36,6 proc.

Cyfrowy Polsat kupił 45 proc. udziałów TV Okazje i 100 proc. Netshare Media Group

W sprawozdaniu grupy Cyfrowy Polsat z minionego półrocza podano, że pod koniec maja br. firma poprzez swoją spółkę zależną kupiła 45,1 proc. udziałów w spółce TVO. Nie podano wartości tej transakcji. Pozostałe udziały TVO należą do angielskiej spółki Pure Media Corporations.

TVO produkuje pasma z telesprzedażą, a na początku października ub.r. uruchomiła własny kanał z takimi treściami TV Okazje. Nadaje on przez całą dobę, nie jest objęty badaniem oglądalności, w Cyfrowym Polsacie jest na 20. miejscu na liście stacji.

W ub.r. TVO zanotowała 12,38 mln zł wpływów sprzedażowych, wobec 14,78 mln zł rok wcześniej. Jednocześnie koszty operacyjne firmy zmalały z 15,85 do 15,12 mln zł. W ub.r. miała 2,81 mln zł straty netto, podczas gdy rok wcześniej osiągnęła 221,3 tys. zł zysku netto.

W sprawozdaniu finansowym władze TVO pogorszenie wyniku netto tłumaczą wydatkami związanymi ze startem stacji TV Okazje.

Na koniec ub.r. spółka nie miała zobowiązań długoterminowych. Natomiast jej zobowiązania krótkoterminowe wynosiły 8,83 mln zł, z czego 4,3 mln zł to kredyty i pożyczki. Spółka zależna Cyfrowego Polsatu pożyczyła TVO 2 mln zł, Pure Media - 844,4 tys. zł, Krzysztof Sabisz - 800 tys. zł, Paweł Cieśla - 300 tys. zł, a Tomasz Rzeńca - 200 tys. zł.

Z kolei pod koniec czerwca br. Cyfrowy Polsat przejął 100 proc. udziałów spółki Netshare Media Group zajmującej się reklamą internetową (też nie podano, ile za nie zapłacił). Sprzedającymi byli członkowie jej zarządu Michał Jordan (miał 99,9 proc. jej udziałów) i Paweł Ossowski (0,1 proc. udziałów).

W ub.r. Netshare Media Group zanotowała 1,15 mln zł wpływów sprzedażowych, wobec 1,49 mln zł rok wcześniej. Jednocześnie koszty operacyjne firmy zmalały w skali roku z 2,38 do 1,6 mln zł, dzięki czemu jej strata netto zmniejszyła się z 893,4 do 494 tys. zł.

Przypomnijmy, że pod koniec maja br. Telewizja Polsat przejęła 50 proc. akcji (plus jednej) Eleven Sports Network. Zapłaciła za nie 38 mln euro. Natomiast na początku czerwca nadawca kupił 100 proc. udziałów Superstacji.

Dołącz do dyskusji: Grupa Polsat z mniejszym wzrostem wpływów reklamowych wskutek mundialu. Kupiła 45 proc. udziałów nadawcy TV Okazje

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
juka
Skupują wszystko, UOKiK i KRRiT nie reagują. Za kilka lat klient będzie miał do wybory Cyfrowy Polsat albo Cyfrowy Polsat.
0 0
odpowiedź
User
Dustman
Kupują TV Okazje, które od dawien dawna są ich własną marką. Ktoś pamięta jeszcze telezakupy na "Pol"sacie jeszcze parę lat temu? Teraz Solorz idzie na całego z praniem pieniążków :)
0 0
odpowiedź
User
tofik72
A Eleven 4 gdzie jest w Cyfrowym polsacie BRAK K228
0 0
odpowiedź