Grupa Abstra chce w tym roku być bliska rentowności, ale dalej jest na minusie
Grupa Abstra, producent treści wideo na YouTube'a, w pierwszym półroczu br. odnotowała wzrost przychodów z wpływów reklamowych do 3,55 mln zł. Jak informuje Maciej Szwarc, prezes firmy strategiczny cel na ten rok to zbliżenie się do progu rentowności.
W pierwszej połowie tego roku Grupa Abstra odnotowała 3,55 mln zł przychodów z wpływów reklamowych, o 49 proc. więcej niż rok wcześniej. Liczba klientów w omawianym okresie wyniosła 40 (+67 proc. rdr.), liczba realizacji reklamowych 83 (+38 proc. rdr.).
Z reklam AdSense firma zarobiła 460 tys. zł, czyli o 119 proc. więcej niż rok wcześniej w analogicznym okresie (210 tys. zł). Liczba wyświetleń wzrosła z 246 mln do pierwszym półroczu 2018 do 290 mln w pierwszym półroczu 2019.
- Rozwijamy się tak, jak planowaliśmy. Chcemy w tym roku dalej rosnąć, rozszerzać się a nie zawężać [jeśli chodzi o tematykę kanałów - przyp.] - mówi Maciej Szwarc. Prezes Grupy Abstra dodał, że na ten rok firma zakłada zbliżenie się do progu rentowności.
Grupa Abstra nie ujawniła innych kluczowych wskaźników finansowych (w tym zysku/straty netto, kwoty EBIT).
Abstrachuje.tv wciąż silne w Grupie Abstra
Kanały należące do Grupy Abstra (łącznie 14), mają łącznie 10 mln subskrypcji, miesięcznie wszystkie ich filmy notują 55 mln wyświetleń na YouTube. Abstra zawiesiła dwa kanały, "W Karolach głównych" i "Klara kontra świat". Jak wyjaśniał na spotkaniu z dziennikarzami Maciej Szwarc, prezes Grupy Abstra, było to spowodowane głównie niezadowalającym zainteresowaniem reklamodawców i wynikami kanałów.
Największy kanał z portfolio, komediowy Abstrachuje.tv., generuje 28 proc. przychodów oraz 36 proc. wyświetleń całej Grupy Abstra. Obok niego, najbardziej dochodowe i oglądane kanały w grupie to Beksy, Nieprzygotowani oraz Dla Pieniędzy.
93 proc. widzów kanału Abstrachuje.tv ma więcej niż 18 lat. Prezes Grupy Abstra powiedział, że obecnie widownia wszystkich kanałów w portfolio ma od 17 do 30 lat.
Grupa Abstra i współprace komercyjne
Pytany o sprawy kadrowe w firmie, Szwarc powiedział, że obecnie stały zespół liczy około 30 osób, dodatkowo około 90 współpracuje z Abstra projektowo. Menadżer powiedział, że obecnie najbardziej poszukiwani do pracy są scenarzyści "którzy umieją pisać na potrzeby YouTube'a". Dlatego też firma zaprasza 11 września na tzw. „Abstra Calling", warsztaty połączone z prezentacjami nowych pomysłów aspirujących twórców. Spotkanie współorganizuje Storylab.pro.
W lutym i maju br. firma uruchomiła dwa kanały stworzone w całości we współpracy z partnerami komercyjnymi – „Jak TO Robić?” wraz z marką Durex oraz „Kumaty” z siecią Żabka Polska. Jak przyznał Maciej Szwarc, współpraca przy kanałach komercyjnych przebiega według założeń, w planach są już kolejne tego typu projekty.
W ostatnich dniach ruszył także projekt kanału Foot Truck dla Ekstraklasy. W ramach współpracy, na kanale Łukasza Wiśniowskiego i Jakuba Polkowskiego będą pojawiały się filmy przybliżające kibicom kulisy rozgrywek PKO Bank Polski Ekstraklasy. Twórcy ruszyli także z serią podcastów na temat lig zagranicznych (m.in. niemieckiej, hiszpańskiej).
Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl, z podcastami będzie związany kolejny duży projekt Grupy Abstra. Na razie przedstawiciele firmy nie zdradzają szczegółów - mają zostać podane na początku września.
Dołącz do dyskusji: Grupa Abstra chce w tym roku być bliska rentowności, ale dalej jest na minusie