Groupon od 2 lat w Polsce. Klienci zaoszczędzili 1,1 mld zł
Serwis zakupów grupowych Groupon podsumowuje drugi rok obecności na polskim rynku.
Groupon jest na stałe obecny w 33 polskich miastach. Wiosną 2011 roku serwis wzbogacił się o ofertę turystyczną i hotelową Groupon Travel, zaś latem uruchomiona została platforma Groupon Shopping z ofertami na odzież, kosmetyki, biżuterię, elektronikę czy akcesoria domowe (więcej na ten temat).
Groupon podaje, że obecnie każdego dnia, włącznie z weekendami i dniami świątecznymi, do klientów Grouponu trafia 50-70 premierowych ofert z rynków lokalnych i kanałów ogólnopolskich. Od początku działalności firmy w Polsce jej klienci zaoszczędzili łącznie ok. 1,1 mld zł, z czego większość w ciągu ostatniego roku.
W minionych dwunastu miesiącach Groupon udostępnił polskim użytkownikom bezpłatne aplikacje na platformy mobilne Android (więcej na ten temat), iOS (więcej na ten temat), Windows Phone oraz Symbian.
Natomiast dla partnerów biznesowych serwisu uruchomiony został portal partnerski do rozliczania kuponów online. Wdrożono także program wypożyczania skanerów kodów kreskowych, dostępny dla każdego partnera, który sprzedał większą liczbę kuponów lub spodziewa się dużej ilości klientów z kuponami w krótkim czasie (więcej na ten temat). Dla partnerów powstały także dedykowane aplikacje na smartfony z systemami Android i iOS, umożliwiające bezprzewodowe rozliczanie kuponów.
Wśród ofert, jakie znalazły się w Grouponie podczas drugiego roku jego działalności w Polsce, znalazła się taka, która w Walentynki trafiła do tylko jednej osoby. Wspólnie z Sebastianem serwis przygotował ofertę zaręczynową skierowaną do jego narzeczonej Anny, dzięki której para wybrała się w podróż po Europie.
Niepobitym do tej pory rekordem sprzedażowym jest oferta 25 zł zamiast 50 zł za bilet do Śląskiego Wesołego Miasteczka w Chorzowie. W ciągu kilku dni nabywców znalazło w sumie ok. 30 tys. grouponów na tę ofertę. W celu sprawnej obsługi klientów Groupon udostępnił partnerowi gotowe stanowiska z komputerami i skanerami kodów. Obecnie tego typu rozwiązanie jest dostępne dla każdego partnera serwisu, który sprzeda ponad 500 kuponów lub spodziewa się w krótkim czasie ponad 300 klientów z kuponami.
Dużym powodzeniem cieszyły się również oferty kilkukrotnie przygotowywane z siecią drogerii kosmetycznych Yves Rocher, w ramach których łącznie kupiono ponad 10 tys. kuponów zniżkowych na zakup kosmetyków.
Z kolei pod koniec 2011 roku jedną z najszybciej wyprzedanych ofert ogólnopolskich była propozycja przygotowana wspólnie z operatorem Play. Ponad 2 tys. smartfonów RedBull Mobile One z systemem Android, dostępnych w cenie 299 zł zamiast 699 zł, znalazło nabywców w ciągu 12 godzin.
W ofercie Grouponu znalazły się także oferty luksusowe, takie jak zniżka o wartości 33 000 zł na zakup nowego sportowego Lotusa Elise za 3 000 zł, zniżka o wartości 220 000 zł na mieszkanie w Triton Park na Ochocie za 22 000 zł, do 45% taniej za zakup mieszkania w Wawrze (od 15 000 zł za groupon wart 275 495 zł), 4 000 zł za groupon zniżkowy wart 40 000 zł na zakup apartamentu w Bułgarii, czy 2500 zł za groupon wart 18 500 zł na zakup wybranego Mercedesa klasy B (więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: Groupon od 2 lat w Polsce. Klienci zaoszczędzili 1,1 mld zł