GroupM: o 3,5 proc. wzrosną globalne nakłady na reklamę w 2010 r.
W bieżącym roku światowe wydatki na reklamę wyniosą 451 miliardów dolarów.
Bedzie to oznaczało wzrost o 3,5 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym - prognozuje należąca do holdingu WPP Group agencja GroupM. Zrewidowała ona swoje szacunki sprzed sześciu miesięcy, kiedy przewidywała dla globalnego rynku reklamy tylko 1-proc. wzrost.
Z kolei na przyszły rok GroupM prognozuje, że wydatki na reklamę na świecie zwiększą się o 4,5 proc.
Agencja podkreśla, że do rewizji jej prognozy w największej mierze przyczyniły się takie rynki jak Brazylia, Rosja, Indie, Indonezja i w szczególności Chiny.
Raporty
Dołącz do dyskusji: GroupM: o 3,5 proc. wzrosną globalne nakłady na reklamę w 2010 r.