Google Glass sprawdzi na jakie reklamy patrzymy
Google otrzymał patent na technologię, która pozwala wykrywać na co w danym momencie patrzy użytkownik i jak reaguje. Ma ona znaleźć zastosowanie w okularach Google Glass.
Technologia nosi nazwę „pay per gaze”, a jej opis wyraźnie wskazuje, że zostanie zaimplementowana w Google Glass. W ten sposób kalifornijski gigant będzie miał możliwość opracowania nowego modelu reklamy, w którym firma zapłaci jedynie za te treści, na które użytkownik zwróci swoją uwagę. Odbywałoby się w sposób podobny do tego, w jaki aktualnie funkcjonuje sieć Google AdWords, gdzie firmy płacą za każde kliknięcie internauty w wyświetlane reklamy.
Nowa technologia ma nie tylko rozpoznawać kierunek spojrzenia użytkownika, ale również mierzyć wielkość źrenic. Ich gwałtowne rozszerzenie na ogół świadczy bowiem o wzbudzeniu zainteresowania. Na tej podstawie Google Glass ma oceniać jaki wpływ dane treści reklamowe wywierają na odbiorcę i czy w rezultacie są skuteczne.
Wniosek o zarejestrowanie patentu na technologię „pay per gaze” Google złożył w maju 2011 roku.
Okulary Google Glass są jedną z ostatnich nowości giganta z Mountain View. Urządzenie ma trafić do sprzedaży przed końcem br. Według nieoficjalnych informacji jego cena ma nie przekraczać 300 dolarów. Kilka dni temu producent zapowiedział też możliwość zastosowania gadżetu do nawigacji GPS (więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: Google Glass sprawdzi na jakie reklamy patrzymy