Google, Facebook i YouTube najpopularniejsze w polskim internecie (Top 20 tygodnia)
Stronę internetową Google.pl w zeszłym tygodniu odwiedzało codziennie średnio 10,3 mln polskich internautów - wynika z analizy przygotowanej przez firmę Gemius.
Zestawienie najpopularniejszych w ostatnim tygodniu stron w polskiej sieci otwiera domena Google.pl ze średnim dziennym zasięgiem na poziomie 46,8 proc. i średnią liczbą użytkowników 10,3 mln dziennie. To ponad trzy razy więcej niż najpopularniejsza polska strona internetowa (Onet.pl).
Na drugiej pozycji znalazł się portal społecznościowy Facebook.com, który w analizowanym tygodniu odwiedziło średnio 7,2 mln internautów. Trzecie miejsce przypadło stronie YouTube.com, ze średnią liczbą 5 mln użytkowników dziennie.
W minionym tygodniu Google.pl najwyższy zasięg w polskim internecie notował od poniedziałku do środy (51,1–49,2 proc.), a najniższy – w sobotę (40,2 proc.). Dzienny zasięg Facebook.com wynosił od 28,8 proc. do 35,8 proc. internautów, YouTube.com – od 20,6 proc. do 24,4 proc., a Google.com – od 9,8 proc do 15,3 proc.
Wśród polskich portali liderem jest Onet.pl z dziennym zasięgiem na poziomie 11,8–17,2 proc. Ponadto w pierwszej dziesiątce znalazły się WP.pl (od 10,1 proc. do 14,5 proc. zasięgu), Allegro.pl (od 8,1 proc. do 11,4 proc.) oraz Interia.pl (od 5,6 proc. do 8 proc.).
Na dziesiątej pozycji uplasowała się strona Wikipedia.org z zasięgiem na poziomie 4,1–5,8 proc. Jedenaste miejsce - i zarazem ostatnie wyróżniające się stabilnością w rankingu Top 20 - przypadło domenie Gazeta.pl. Strona ta w analizowanym tygodniu osiągnęła zasięg na poziomie 3,3–4,9 proc.
W pierwszej dwudziestce znalazły się również strony WWW banków, cieszące się większym zainteresowaniem w tygodniu niż w weekend. Najpopularniejsza z nich, Ipko.pl, najwyższy zasięg osiągnęła w poniedziałek (4,4 proc.), natomiast w sobotę w ogóle nie zmieściła się w zestawieniu Top 20.
Podobnie rzecz wygląda w przypadku domeny TVN24, popularnej od poniedziałku do soboty (średni dzienny zasięg 2,4 proc.), ale już poza zasięgiem rankingu w niedzielę, czy też portalu Msn.com, którego zasięg od poniedziałku do soboty utrzymywał się średnio na poziomie 2,5 proc., natomiast nie zmieścił się w rankingu w niedzielę.
Z kolei wśród domen, które w Top 20 pojawiły się jedynie w weekend, znalazły się: strona poświęcona hazardowi online Bet365.com (z zasięgiem 2,2 proc. w sobotę), Filmweb.pl (z zasięgiem od 2 proc. w sobotę do 2,5 proc. w niedzielę) oraz Lotto.pl (z zasięgiem 2,5 proc. w niedzielę). Również serwis motoryzacyjny Otomoto.pl cieszył się w weekend popularnością internautów, osiągając w sobotę zasięg na poziomie 2 proc., a w niedzielę - 3 proc.
Dołącz do dyskusji: Google, Facebook i YouTube najpopularniejsze w polskim internecie (Top 20 tygodnia)