Golden Drum 2016: McCann Worldgroup i Publicis Romania najlepszymi agencjami, złoto dla Grey Group Poland i Walk
Na tegorocznym festiwalu Golden Drum najwięcej naród zdobyły agencje McCann Worldgroup, Publicis Romania/Publicis One i Voskhod. Trzy nagrody (m.in. złoto) otrzymała agencja Grey Group Poland, dwie (w tym złoto) - Walk, a po jednej - Walk With David i Huta 19.
Agencja Walk dostała złoto w kategorii Film i srebro w Public Relations za kampanię „Nie chcę być strażakiem!” przygotowaną na zlecenie Fundacji Integracja. W akcji promowano zatrudnianie osób z niepełnosprawnością.
Kampanię nagrodzono w br. w największych polskich konkursach marketingowych: Innovation Ad Award (przyznano za nią m.in. Grand Prix) i KTR, a także w Cannes Lions.
Grey Group Poland przyznano złoto w kategorii Outdoor za kampanię regałów Kallax dostępnych w sklepach IKEA. W ramach akcji umieszczone w kilku miejscach w Warszawa nośniki stylizowane na te meble pokazywały szacunkowy czas dojazdu do stołecznych sklepów sieci IKEA.
W kategorii PR Grey Group Poland otrzymała srebro za kampanię „Życie po śmierci” przeprowadzoną na zlecenie Polskiego Czerwonego Krzyża, a w kategorii Prasa - za reklamę usługi Wi-Fi w samochodach Volvo XC90.
Srebrne nagrody otrzymały też agencja Huta 19 w kategorii Digital za internetową kampanię promującą piwo Prażubr (produkowane przez Kompanię Piwowarską) oraz agencja Walk With David za identyfikację wizualną restauracji Ceviche Bar.
Ogółem na tegorocznym festiwalu Golden Drum przyznano 72 srebrne nagrody, 42 złote i 15 Grand Prix. Złotą Sieć dla najlepszej sieciowej agencji roku zdobyła McCann Worldgroup, która za swoje wyróżnienia otrzymała 169 pkt. Lokalną agencją roku została Publicis Romania/Publicis One (109 pkt), a niezależną agencją roku - rosyjska Voskhod (83 pkt).
Zarówno w grupie kategorii Best Piece, jak też Best Practice złotą nagrodę przyznano agencji Saatchi&Saatchi Macedonia / Publicis One za kampanię „Sea Hero Quest” dla Deutsche Telekom. Natomiast brąz w pierwszej i srebro w drugiej grupie kategorii otrzymała McCann Beograd za akcję „Lav Popcorn” promującą piwo Lav.
Złoty Zegarek dostał Vasilije Ćorluka, dyrektor kreatywny w Saatchi&Saatchi Macedonia/Publicis One Macedonia, za kampanię „Sea Hero Quest”.
Grand Prix w kategorii Good Cause obejmującej akcje społeczne przyznano agencji Leo Burnett Beirut za kampanię „Kafa Legally Bride”.
Dołącz do dyskusji: Golden Drum 2016: McCann Worldgroup i Publicis Romania najlepszymi agencjami, złoto dla Grey Group Poland i Walk