SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Golden Drum 2014: pierwsze polskie nominacje m.in. dla McCann Worldgroup i Cheil Poland

Do tegorocznego konkursu Golden Drum polskie agencje zgłosiły 84 prace. Wśród pierwszych nominowanych są projekty zrealizowane przez McCann Worldgroup, Cheil Poland, Havas Worldwide Warsaw, 180heartbeats + Jung v. Matt, Lemon Sky JWT i Artegence.

84 zgłoszenia od polskich agencji do tegorocznego Golden Drum to o 37 mniej niż przed rokiem. Dziewięć zgłoszeń przesłała McCann Worldwide, po siedem - Grey Group Poland i Havas Worldwide Warsaw, sześć - Grupa Walk, pięć - Isobar Poland, po cztery - Cheil Poland, LifeTube i Scholz & Friends Warszawa, a po trzy - Publicis Poland, VML Poland, Lemon Sky JWT, Young & Rubicam Poland i Artegence. Po dwa zgłoszenia pochodzą od agencji MSL Group, Lowe Warsaw, Next, Wunderman, Mobext i Gong, a po jednym - od Procontent, Leo Burnett i Ogilvy & Mather.

Ogółem do konkursu zgłoszono 1220 prac, pochodzących od 291 firm z 30 sieci międzynarodowych i 24 krajów. Jak już informowaliśmy, w tym roku wśród kategorii konkursowych pojawiły się dwie nowe: Media i Branded content, w wśród nagród - Good Cause Grand Prix (zobacz szczegóły).

We wtorek po południu ogłoszono pierwsze nominacje - w kategoriach Radio, Digital, Mobile, Nowe lub innowacyjne, Kampanie cyfrowe (w tym mobilne), Branded content, Kampanie bezpośrednie, Eventy oraz Public relations.

Na czterech shortlistach (Nowe lub innowacyjne, Kampanie cyfrowe (w tym mobilne), Branded content, Public relations) znalazła się akcja „It wasn’t a game” zrealizowana przez McCann Worldgroup w ramach gry „Enemy Front” z okazji 70-lecia wybuchu Powstania Warszawskiego (zobacz szczegóły). Trzy szanse na nagrody (w kategoriach Nowe lub innowacyjne, Kampanie bezpośrednie, Public relations) ma kampania „Bardzo dobre maniery” przeprowadzona przez Cheil Poland na zlecenie Polskiego Czerwonego Krzyża (więcej o tej akcji).

Po dwie nominacje mają projekty „Alternatywny komentarz” (Digital i Branded content), „Game is not over” (też Digital i Branded content) oraz „Gramofun” (Mobile i Branded content). Ten pierwszy to akcja zrealizowana przez Havas Worldwide Warsaw podczas transmisji meczu Real - Barcelona w Canal+Sport (zobacz szczegóły), drugi to internetowy konkurs autorstwa 180heartbeats + Jung v. Matt reklamujący napój Tiger, a trzeci - mobilna aplikacja przygotowana przez Lemon Sky JWT do promowania marki Tymbark.

Szansę na nagrodę w kategorii Eventy ma akcja „Stop torturom” przeprowadzona przez Artegence dla Amnesty International. Natomiast w kategorii Public Relations nominowano kampanię na rzecz podopiecznych Fundacji Dzieci Niczyje autorstwa McCann Worldgroup (zobacz szczegóły tej akcji).

W ub.r. najwięcej nagród w Golden Drum spośród polskich agencji zdobyły 180heartbeats + Jung v. Matt za akcję „Rak'n'Roll Records”, Getin Bank za kartę Mastercard Display Card oraz Ogilvy & Mather Warsaw za kampanię „Język polski jest ą-ę” (przeczytaj więcej na ten temat).

Dołącz do dyskusji: Golden Drum 2014: pierwsze polskie nominacje m.in. dla McCann Worldgroup i Cheil Poland

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl