Gamedust ma w planach rozbudowę portfolio i rozpoczęcie preprodukcji nowego tytułu
Spółka Gamedust planuje w 2023 roku skupić się na rozbudowie portfolio i wydawać 3-4 gry rocznie, chce zwiększenia udziału produkcji własnych w harmonogramie premier na przyszłe lata - poinformowali przedstawiciele spółki na konferencji prasowej. Spółka rozpoczyna preprodukcję nowego tytułu.
"Planujemy utrzymać w następnych latach tempo 3-4 premier rocznie, co będzie wsparte naszą działalnością wydawniczą. (...) Wyniki finansowe w 2023 roku i latach kolejnych będą odzwierciedlały obraną przez nas strategię" – powiedziała dyrektor finansowa spółki, Dorota Staniszewska.
"W ramach działalności wydawniczej chcemy podpisać w tym roku trzy umowy, które zaowocują wydaniem przez nas w przyszłym roku trzech gier. Celujemy w firmy, które mają ukonstytuowaną pozycję na rynku gier tradycyjnych. Planujemy również wydanie jeszcze jednego tytułu niezależnego" - powiedział dyrektor działu wydawniczego, Michał Mycka.
W tym roku cztery tytuły
Spółka planuje wydać w 2023 roku łącznie cztery tytuły, z czego trzy będą z segmentu wydawniczego.
"W następnym roku chcemy, aby większy udział w premierach miały również gry z segmentu produkcyjnego spółki" - powiedział Mycka.
We wtorek o 19.00 odbędzie się premiera najnowszej produkcji, "Rooms of Realities". Cena gry na premierę została ustalona na 14,99 USD. Finalnie z dodatkami w postaci nowych pokojów gra ma kosztować ok. 25 USD.
"Teraz chcemy skupić się na zbudowaniu społeczności wokół gry, a z czasem będziemy oddawać kolejne pokoje" - powiedziała Staniszewska.
Za produkcję gry "Rooms of Realities" odpowiada studio Bluekey, którego udziałowcem jest giełdowy Gamedust. Z kolei Gamedust jest dodatkowo wydawcą tytułu, a "Rooms of Realities" jest jego flagowym projektem z segmentu Connected Realities.
Dyrektor wydawniczy w Gamdust wskazał, że w następnych latach spółka skupi się na rozbudowie portfolio.
"Żeby pozycjonować się, jako konkurencyjne wydawnictwo VR, musimy skupić się na tożsamości naszego portfolio. Do tej pory robiliśmy gry zręcznościowe oraz symulacyjne. Widzimy, że (...) są popularne na platformach klasycznych i VR" - powiedział Mycka.
Prezes Paweł Flieger spółki wskazał, że Gamedust obecnie rozpoczął prace preprodukcyjne nad nową grą.
"Rozpoczęliśmy pracę nad koncepcją kolejnego tytułu w ramach naszej działalności produkcyjnej. Szacujemy, że premiera gry będzie mogła nastąpić na przełomie 2024-2025 roku" - powiedział Flieger.
Przedstawiciele spółki poinformowali, że gra otrzymała 100 tys. euro dofinansowania. Dodano również, że standardowy budżet pojedynczej produkcji Gamedust oscyluje w granicach 1,5-1,8 mln zł
Spółka planuje również wydanie gry "Yupitergrad 2: The Lost Station" na innych platformach VR.
"Premiera Yupitergrad II: Lost Station miała miejsce kilka tyg. temu na platformie Picco, teraz planujemy udostępnienie tytuły na kolejne platformy" - powiedział prezes spółki.
Wskazano, że tytuł planowo ma ukazać się na platformach Meta Quest, Steam VR i HTC Vive. Wyłączność produktu dla gogli VR Pico będzie trwała do miesiąc od daty premiery, czyli do 25 czerwca.
Gamedust to notowana na rynku NewConnect GPW spółka będąca deweloperem i wydawcą gier, przede wszystkim na platformy wirtualnej rzeczywistości.
Działalność biznesowa prowadzona jest w trzech strategicznych obszarach: produkcja gier, działalność wydawnicza oraz autorska linia biznesowa Connected Realities. Dotychczasowe tytuły produkcji Gamedust to Neverout, Overflight, Spuds Unearthed oraz Yupitergrad.
Dołącz do dyskusji: Gamedust ma w planach rozbudowę portfolio i rozpoczęcie preprodukcji nowego tytułu