“Focus” liderem miesięczników popularnonaukowych
Magazyn “Focus” był w lipcu br. miesięcznikiem popularnonaukowym z największą sprzedażą ogółem, tytuł ten zanotował największy wzrost w zestawieniu. Najwięcej straciło natomiast pismo “21. Wiek”. Szczegóły w raporcie Wirtualnemedia.pl.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl wynika, że sprzedaż ogółem “Focusa” (G+J Polska) w lipcu br. wyniosła 120 229 egz. po wzroście o 22,7 proc.
Na drugiej pozycji znalazł się siostrzany miesięcznik “Focus Historia” (G+J Polska). Zanotował on wzrost sprzedaży ogółem o 20,6 proc. do 50 461 egz.
Trzecia lokata przypadła wydawanej przez Prószyński Media “Wiedzy i Życie”, której sprzedaż spadła o 13,5 proc. i wyniosła 29 276 egz.
Największym spadkiem dotknięty został miesięcznik “21. Wiek” (Amconex). W lipcu br. sprzedał się on w liczbie 25 265 egz., co oznacza spadek o 17.6 proc. - największy w zestawieniu.
Dodajmy, że w kolejnych miesiącach segment miesięczników popularnonaukowych przeszedł spore zmiany. W sierpniu br. na rynku pojawił się nowy miesięcznik “Świat Wiedzy” Wydawnictwa Bauer (więcej na ten temat), a od października G+J Polska wprowadziło do sprzedaży kolejne pismo - “Sekrety Nauki” (poznaj szczegóły).
lipiec | ||
2011 | 20101 | |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
Focus Poznać i Zrozumieć Świat | 120 229 | 98 000 |
Focus Historia | 50 461 | 41 834 |
Wiedza i Życie | 29 276 | 33 844 |
21. Wiek | 25 265 | 30 679 |
Świat Nauki | 17 445 | 20 489 |
Porównując dane z lipca br. do danych z czerwca br. cztery z pięciu tytułów popularnonaukowych zanotowały wzrosty sprzedaży, najwięcej zyskał “Focus Historia” (28,9 proc.). Minimalny spadek, wynoszący 0,2 proc., dotknął pisma “21. Wiek”.
2011 | ||
lipiec | czerwiec | |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
Focus Poznać i Zrozumieć Świat | 120 229 | 106 591 |
Focus Historia | 50 461 | 39 148 |
Wiedza i Życie | 29 276 | 28 987 |
21. Wiek | 25 265 | 25 312 |
Świat Nauki | 17 445 | 16 603 |
Dołącz do dyskusji: “Focus” liderem miesięczników popularnonaukowych