Festiwal Sopot TOPtrendy 2012 liderem rynku; 14 mln zł z reklam
Tegoroczny, jubileuszowy festiwal TOPtrendy osiągnął drugi najlepszy wynik oglądalności wśród 10. edycji imprezy, a Polsat w czasie transmisji z Sopotu był liderem rynku telewizyjnego. Mniejsze były jedynie wpływy reklamowe.
2,72 mln widzów - tyle średnio osób obejrzało transmitowany przez Polsat w dniach 25-27 maja br. festiwal Sopot TOPtrendy 2012. Wynik ten dał stacji 24,02 proc. udziału w grupie 4+ i 26,90 proc. w komercyjnej grupie 16-49 - pokazują przygotowane na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl dane Nielsen Audience Measurement.
Największą popularnością - jak zwykle - cieszyła się IX Sopocka Noc Kabaretowa, którą w niedzielę śledziło 3,48 mln widzów przy udziale w rynku na poziomie 30,30 proc. Pierwszy dzień festiwalu (koncert TOP, recital Bajmu) oglądało z kolei średnio 2,58 mln osób (udział wyniósł 22,94 proc.). Najmniej widzów zgromadził drugi dzień imprezy (koncert jubileuszowy, Lady Pank, trendy) - jego oglądalność wyniosła 2,05 mln osób przy udziale na poziomie 18,31 proc.
Data | Koncerty | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | ||
25-05-2012 | Koncert TOP, Bajm | 2 578 179 | 22,94% | 25,38% |
26-05-2012 | Jubileusz, Lady Pank, trendy | 2 047 115 | 18,31% | 19,81% |
27-05-2012 | IX SOPOCKA NOC KABARETOWA | 3 481 623 | 30,30% | 34,53% |
średnia | 2 716 381 | 24,02% | 26,90% |
Polsat był zdecydowanym liderem rynku w czasie pokazywania festiwalu. Drugie miejsce z udziałem na poziomie 15,69 proc. zajęła Jedynka, trzecia była TVP 2 (13,46 proc.), a czwarta - telewizja TVN (12,78 proc.). Polsat wygrał z konkurencją także w grupie komercyjnej (tam na drugim miejscu uplasował się TVN z udziałem 14,83 proc.).
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TOPtrendy 2012 | 2 716 381 | 24,02% | 26,90% |
TVP1 | 1 773 961 | 15,69% | 12,22% |
TVP2 | 1 522 458 | 13,46% | 11,60% |
TVN | 1 444 926 | 12,78% | 14,83% |
Tegoroczny, jubileuszowy festiwal miał drugi najlepszy wynik oglądalności w historii odbywającego się od 2003 roku eventu - więcej widzów oglądało TOPtrendy tylko w 2009 roku (wtedy padł rekord - było 2,84 mln oglądających). Rok temu widownia imprezy wyniosła 2,57 mln widzów.
TOPtrendy | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Rok | AMR | SHR% | SHR % |
2012 | 2 716 381 | 24,02% | 26,90% |
2011 | 2 572 739 | 23,52% | 26,17% |
2010 | 2 304 645 | 20,22% | 22,63% |
2009 | 2 836 924 | 27,39% | 28,01% |
2008 | 2 561 147 | 25,95% | 27,97% |
2007 | 2 219 808 | 20,72% | 22,86% |
2006 | 2 374 237 | 21,31% | 24,99% |
2005 | 2 351 697 | 22,55% | 27,25% |
2004 | 1 424 122 | 13,53% | 14,74% |
2003 | 1 890 998 | 17,07% | 19,65% |
Wpływy z reklam wyemitowanych wokół tegorocznej muzycznej imprezy Polsatu wyniosły 13,6 mln zł. W 2011 roku mimo mniejszej widowni były one jednak wyższe i uplasowały się na poziomie 15,1 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
>>> Jula zwycięzcą konkursu trendy (fotogaleria)
Dane telemetryczne pokazują, że festiwal TOPtrendy 2012 oglądały najchętniej kobiety, widzowie powyżej 30. roku życia, mieszkańcy wsi i średnich miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym i średnim.
ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 42,16% | 88 |
Kobiety | 57,84% | 111 | |
Wiek | 4-9 | 2,21% | 37 |
10-15 | 3,75% | 56 | |
16 - 19 | 3,96% | 72 | |
20 - 24 | 4,23% | 55 | |
25 - 29 | 5,46% | 62 | |
30 - 34 | 8,44% | 102 | |
35 - 39 | 10,21% | 138 | |
40 - 44 | 8,66% | 134 | |
45 - 49 | 8,87% | 132 | |
50 - 54 | 12,45% | 156 | |
55 - 59 | 11,07% | 141 | |
60 | 20,71% | 100 | |
Wlk. miasta | Wieś | 40,41% | 103 |
< 50 tys. | 22,51% | 96 | |
50-100 tys. | 9,34% | 113 | |
100-200 tys. | 9,32% | 122 | |
> 200 tys. | 18,42% | 86 | |
Zawód | Top management | 9,14% | 93 |
Pracownicy średniego szczebla | 17,81% | 115 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 22,16% | 117 | |
Emeryci | 28,94% | 115 | |
Inni | 21,95% | 72 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 44,44% | 110 |
Średnie | 36,28% | 112 | |
Wyższe | 13,32% | 91 | |
Inne | 5,96% | 47 |
W tym roku TOPtrendy zorganizowane zostały jeszcze w hali ERGO Arena, ale w przyszłym roku impreza wrócić ma do wyremontowanej Opery Leśnej. W sierpniu br. Polsat wraz z miastem Sopot planują tam zorganizować międzynarodowy Sopot Festival (dowiedz się więcej).
Dołącz do dyskusji: Festiwal Sopot TOPtrendy 2012 liderem rynku; 14 mln zł z reklam
jak mówił Cz. Niemen.
Salata, Loka propozycje z 426 zgłoszonych utworów... tylko kto ich słuchał jak każdy ma po 3 minuty. Wystarczy pomnożyć czas. Ponownie wybrano z wcześniej wybranych "pod stolikiem".