Facebook ułatwi publikowanie ogłoszeń o pracę, chce konkurować z LinkedIn
Facebook wprowadził nową opcję pozwalającą pracodawcom na publikowanie ogłoszeń rekrutacyjnych i nawiązywanie kontaktów z potencjalnymi kandydatami na konkretne stanowiska. Na razie funkcja jest dostępna w USA i Kanadzie, może jednak zmienić Facebook w konkurenta dla takich serwisów jak LinkedIn.
Facebook już wcześniej dopuszczał publikowanie przez firmy ogłoszeń rekrutacyjnych, teraz jednak ma to być prostsze, a same ogłoszenia lepiej widoczne na stronach pracodawców.
Użytkownicy zainteresowani konkretnymi ofertami pracy mogą w łatwy sposób odpowiedzieć na te propozycje i składać własne aplikacje, także za pośrednictwem komunikatora Messenger.
Zamieszczanie ogłoszeń o pracę przez firmy jest opcją darmową. Na razie jednak mogą z niej korzystać jedynie pracodawcy w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie.
Wchodząc na rynek rekrutacyjny w segmencie mediów społecznościowych, przy dużej bazie użytkowników Facebook z czasem może stać się poważnym konkurentem dla wyspecjalizowanych w tym kierunku platform, takich jak LinkedIn kupiony w połowie ub.r. przez Microsoft za ponad 26 mld dol.
W całym ub.r. Facebook zanotował 27,6 mld dol. przychodu, a zysk netto wzrósł z 3,6 mld do 10,2 mld dol.
Dołącz do dyskusji: Facebook ułatwi publikowanie ogłoszeń o pracę, chce konkurować z LinkedIn