Facebook, Twitter i YouTube przystępują do Global Alliance for Responsible Media
Giganci mediów społecznościowych - Facebook, Twitter i YouTube, dołączają do stowarzyszenia Global Alliance for Responsible Media, walczącego o niwelowanie negatywnych zjawisk w internecie. W ramach współpracy mają przyjąć jednolity zestaw definicji szkodliwych treści, mowy nienawiści oraz zasady ich oznaczania i usuwania z sieci.
Global Alliance for Responsible Media (GARM) to założone w 2019r. przez branżę reklamową stowarzyszenie, którego celem jest poprawa jakości przestrzeni w internecie. Członkowie organizacji w zamyśle chciały wywrzeć nacisk na największe platformy społecznościowe, by bardziej aktywnie zwalczały negatywne zjawiska w sieci, takie jak fake newsy, mowa nienawiści i hejt, propaganda przemocy czy treści pedofilskie.
Wśród członków stowarzyszenia są m.in. Adidas, Danone, Diageo, Mondelez International, Nestle, Procter & Gamble, Unilever oraz sieci reklamowe WPP, IPG, Publicis, Omnicom oraz Dentsu.
W swojej strategii GARM założyła opracowanie i wdrożenie jednolitych narzędzi integrujących systemy kontroli nad treściami z ramienia reklamodawców, agencji i platform mediowych. Stowarzyszanie pracowało też nad wspólnym standardem pomiarów do oceny możliwości blokowania, demonetyzacji i usuwania szkodliwych treści.
Do Global Alliance for Responsible Media dołączyły Facebook, Twitter i YouTube. Giganci mediów społecznościowych będą rozmawiać z branżą reklamową na temat ustalenia wspólnych definicji i standardów raportowania w zakresie mowy nienawiści i szkodliwych treści. Serwisy przyłączą się do już prowadzonych w organizacji prac, w tym np. nad definicją treści szkodliwych, ich oznaczaniem i zasadami usuwania z przestrzeni internetowej.
Pierwsze efekty wspólnych prac mają zostać zaprezentowane w drugiej połowie 2021 r.
Dołącz do dyskusji: Facebook, Twitter i YouTube przystępują do Global Alliance for Responsible Media
Je ze li kt os, sz cz eg ol ni e z br an zy je sz cz e mn ie ni e z na, to tr af i z wy sz uk iw ar ki po nic ku na In te ri e, czy do br ep ro gr am y a st am ta d, po pr ze z ad re sy we wp is a ch na m oj ma ga zy n te ks to w.
Nie wy si la jci e si e br an zo wc y z mi nu sa mi, bo pl us ow mo ge w ka zd ej ch wi li na bi c so bi e il e ch ce, w ko nc u nie od pa ra dy mi an uj e si e ek sp er te m od vi rt ua lu.
Le pi ej po my sl ci e ja k mn ie ra ze m pr ze ku pi c? Cz as gr a na wa sz a ni ek or zy sc. Im dl uz ej be de uc zy l lu dz i, ty m wi ec ej na za ws ze od et nie w am zy sk i,.. 900 tys. U.U przez rok. :) ) wy st ar cz y sl ed zi c ra po rt.y z os ta tn ich la t In te rii il e sp ad la a mo gl a si e bi c o sz cz yt. Nie ma ta ki ch sp ec ow kt or zy mo gl i by mn ie po ko na c w in te rn ec ie, wi ec nie li cz ci e na c ud. :) ) de ri ck