Facebook Stories ze 150 mln użytkowników dziennie, na platformie pojawią się reklamy
Ponad rok od wprowadzenia funkcji Stories w serwisie Facebook korzysta z niej ponad 150 mln użytkowników. Na fali rosnącego zainteresowania tym nowym sposobem angażowania internautów Facebook zapowiedział wprowadzenie w Stories krótkich reklam, które pomogą w monetyzacji publikowanych tam treści.
Platforma Stories została wprowadzona przez Facebook w kwietniu ub.r.. Pozwala ona użytkownikom na swobodne i kreatywne dzielenie się ze znajomymi zapisem (fotograficznym lub filmowym) najważniejszych dla nich wydarzeń.
Teraz Facebook zapowiedział, że na platformie Stories marki będą mogły zamieszczać reklamy. W planach jest format spotów wideo, które w założeniach będą trwały od 5 do 15 sekund. Użytkownicy otrzymają możliwość pominięcia reklamy podczas jej nadawania.
Reklamy w Stories pojawią się początkowo jedynie na wybranych rynkach – w USA, Meksyku i Brazylii, później mają też dołączyć inne regiony świata. Facebook zapowiada, że reklamodawcy będą mieli możliwość przenoszenia do Stories spotów zamieszczonych wcześniej w Newsfeedzie Facebooka, a także w zakładce Stories na Instagramie (tam reklamy wprowadzono wcześniej, na początku ub.r).
Obecnie z funkcji Stories korzysta codziennie ponad 150 mln użytkowników na świecie. Internautów zamieszczających treści na bliźniaczej platformie na należącym do Facebooka Instagramie jest dwukrotnie więcej (300 mln wg danych z jesieni ub.r.). Z kolei z podobnego rozwiązania na Snapchacie, który był prekursorem w jego wprowadzeniu korzysta każdego dnia 191 mln użytkowników.
W I kwartale br. Facebook miał 2,2 mld użytkowników aktywnych w skali miesiąca i 1,45 mld w skali dnia. Firma zanotowała 11,97 mld dolarów wpływów (wobec 8,03 mld dolarów rok wcześniej) i 4,99 mld dolarów zysku netto (w I kwartale ub.r. było to 3,06 mld dolarów).
Dołącz do dyskusji: Facebook Stories ze 150 mln użytkowników dziennie, na platformie pojawią się reklamy