Facebook rozpoczyna współpracę z Viacom. Będzie publikował serie krótkometrażowych programów
Koncern medialny Viacom International Media Networks opublikuje na Facebooku serię krótkometrażowych serii wideo. To owoc współpracy w ramach platformy Facebook Watch.
O współpracy Facebooka z Viacom’em dowiedzieliśmy się podczas organizowanej w Singapurze konferencji All That Matters 2019. Póki co kooperacja medialnych gigantów swym zasięgiem obejmie wyłącznie rynek azjatycki.
Krótkometrażowe seriale przeznaczone na platformę Facebook Watch zostaną dostarczone przez wchodzącą w skład grupy Viacom International Media Networks (VIMN) firmę produkcyjną MTV Asia, a konkretniej – przez jej departament oddelegowany do tworzenia treści właśnie na facebookową platformę wideo.
W informacji prasowej dotyczącej współpracy Facebooka z Viacom’em czytamy, że zaplanowane na tę chwilą osiem serii krótkometrażowych programów skupiać będą się m.in. na branży muzycznej, tematyce prospołecznej oraz reality shows. Cztery programy będą miały swoją premierę jeszcze w tym roku, a pozostałe cztery zostaną opublikowane w 2020 roku. Każdy z nich ma trwać około 8 minut.
Paras Sharma, starszy wiceprezes VIMN i dyrektor generalny firmy w Azji Południowo-Wschodniej, powiedział: – Tworzenie oryginalnych treści jest dla nas kluczowe w Azji. Mamy różnorodne portfolio oryginalnych treści - od hip-hopu w YO! MTV Raps i serii Comedy Central Stand-Up, Asia!, po Nickelodeon (telewizja kablowa skierowana dla dzieci – przyp. red.) i treści e-sportowych, które są dostępne na naszych platformach liniowych i cyfrowych – zaznacza Sharma. – Współpraca z Facebookiem jeszcze bardziej zwiększa możliwości tworzenia naszych treści, ponieważ dzięki temu partnerstwu istnieje możliwość dostarczenia nowych oryginalnych pomysłów i przedstawienia dorobku MTV nowym odbiorcom, bez względu na to kiedy i gdzie zazwyczaj konsumują tego typu treści – dodaje.
– Jesteśmy dumni z tego, że możemy współpracować z Viacom International Media Networks, aby oferować najlepsze treści azjatyckich twórców na Facebooku poprzez nowe formaty programów, które będą angażować ich społeczność i inspirować dyskusje. Na Facebooku Watch wydawcy i twórcy łączą się z ludźmi w znaczący sposób. Cieszymy się, że wprowadzamy to w życie we współpracy z MTV Asia – powiedział z kolei Saurabh Doshi, dyrektor ds. partnerstw w dziedzinie rozrywki Facebook Asia Pacific.
Dodatkowe informacje na temat poszczególnych programów, ich obsady itp. mają zostać ogłoszone w niedalekiej przyszłości. Z ramienia Viacom za dostarczenie tych treści odpowiada studio Viacom Digital Studios International, które koncentruje się na tworzeniu i dystrybucji treści cyfrowych dla flagowych marek VIMN poza USA.
W drugim kwartale br. Facebook zanotował wzrost wpływów o 27,6 proc. do 16,89 mld dolarów oraz 2,62 mld dolarów zysku netto (wobec 5,11 mld dolarów rok wcześniej). W minionym półroczu koncern odpisał 5 mld dolarów kary nałożonej przez FTC. Ma 2,41 mld użytkowników aktywnych miesięcznie i 1,59 mld codziennie. W ostatnich latach przybywa ich głównie poza Ameryką Północną i Europą, ale Facebook najwięcej zarabia na tych z USA i Kanady.
Dołącz do dyskusji: Facebook rozpoczyna współpracę z Viacom. Będzie publikował serie krótkometrażowych programów