Facebook planuje sprzedaż subskrypcji przez wydawców na platformie Instant Articles
Do końca 2017 roku Facebook udostępni wydawcom opcję pozwalającą na wykupienie subskrypcji w ich serwisach bezpośrednio z poziomu mobilnej aplikacji. Być może taka możliwość będzie dotyczyła jedynie mediów publikujących na platformie Instant Articles.

Informacje dotyczące nowych możliwości monetyzacji treści przez wydawców na Facebooku opublikował dziennik „The Wall Street Journal” powołując się na rozmowy z pracownikami serwisu.
Zgodnie z nimi Facebook przygotowuje rozwiązanie, dzięki któremu czytelnicy treści pochodzących od konkretnych wydawców będą mogli w mobilnej aplikacji bezpośrednio z jej poziomu wykupić subskrypcję w określonym serwisie.
Na razie nie są znane bliższe szczegóły dotyczące projektu, choć według niepotwierdzonych zapowiedzi zostanie on wprowadzony do końca br. Mówi się też o tym, że z subskrypcyjnej opcji skorzystają wyłącznie media zamieszczające swoje materiały za pośrednictwem platformy Instant Articles.
Wśród rozpatrywanych możliwości wchodzi też w grę opcja pozwalająca użytkownikom na darmowy dostęp do treści przez określony czas, a dopiero później opłacenie dostępu do zasobów konkretnego wydawcy.
Przychód Facebooka sięgnął w I kwartale br. 8,03 mld dol. - o 49 proc. więcej rok do roku, zysk netto osiągnął poziom 3,06 mld dol.
Dołącz do dyskusji: Facebook planuje sprzedaż subskrypcji przez wydawców na platformie Instant Articles