Eurosport umocnił się na pozycji lidera kanałów sportowych
W styczniu 2013 roku wśród kanałów sportowych na pozycji lidera umocnił się Eurosport, który jednocześnie pochwalić się mógł największym wzrostem w zestawieniu. Z kolei ponownie najwięcej stracił ESPN Classic. Tuż za podium uplasował się Polsat Sport News.
Udział liderującego Eurosportu w styczniu 2013 roku wyniósł 1,07 proc., czyli o 21,8 proc. więcej niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Jest to jednocześnie największy wzrost w zestawieniu.
Druga lokata należała do stacji Polsat Sport, której udział spadł o 2,1 proc. do poziomu 0,42 proc. Ostatnie miejsce podium zajął kanał TVP Sport, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 0,39 proc. po spadku o 6,4 proc.
Tuż za podium ulokował się nadający od czerwca 2011 roku Polsat Sport News, którego oglądalność przez Nielsen Audience Measurement mierzona jest od początku listopada ub.r. Udział tej stacji w zeszłym miesiącu wyniósł 0,25 proc. Polsat Sport News tak wysoki wynik zanotował dlatego, iż obecnie nadaje na pierwszym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej.
Z kolei największy spadek dotknął plasującego się na ostatniej pozycji kanału ESPN Classic. Jego udział w analizowanym miesiącu spadł praktycznie do zera, gdyż nie przekroczył już nawet granicy 0,01 proc.
wszyscy 4+ | ||||
styczeń | 2012 | 2013 | ||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
Eurosport | 60 715 | 0,875 | 75 944 | 1,066 |
Polsat Sport | 29 780 | 0,429 | 29 945 | 0,420 |
TVP Sport | 29 174 | 0,421 | 28 100 | 0,394 |
Polsat Sport News | - | - | 17 955 | 0,252 |
Eurosport2 | 14 023 | 0,202 | 14 941 | 0,210 |
Orange Sport | 6 715 | 0,097 | 7 210 | 0,101 |
Polsat Sport Extra | 7 180 | 0,104 | 5 178 | 0,073 |
Extreme Sports | 8 520 | 0,123 | 4 592 | 0,064 |
Canal+ Sport | 6 155 | 0,089 | 4 086 | 0,057 |
nSport | - | - | 2 533 | 0,036 |
Sportklub | 7 518 | 0,108 | 908 | 0,013 |
ESPN Classic | 704 | 0,010 | 22 | 0,000 |
Także i w grupie komercyjnej 16-49 pierwsze miejsce w zeszłym miesiącu zajął Eurosport (wzrost udziału o 24,4 proc. do 0,89 proc. - największy w zestawieniu), drugie - Polsat Sport (0,39 proc. udziału, - 4,4 proc.), a trzecie - TVP Sport (0,37 proc. udziału, - 13,0 proc.)
Z kolei największy spadek także i tutaj zanotował ESPN Classic - jego udział również i w tym ujęciu spadł praktycznie do zera.
wszyscy 16-49 | ||||
styczeń | 2012 | 2013 | ||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
Eurosport | 20 394 | 0,713 | 25 547 | 0,887 |
Polsat Sport | 11 693 | 0,409 | 11 261 | 0,391 |
TVP Sport | 12 113 | 0,423 | 10 602 | 0,368 |
Polsat Sport News | - | - | 6 582 | 0,228 |
Eurosport2 | 5 432 | 0,190 | 6 150 | 0,213 |
Orange Sport | 3 731 | 0,130 | 2 861 | 0,099 |
Extreme Sports | 5 371 | 0,188 | 2 555 | 0,089 |
Polsat Sport Extra | 2 760 | 0,096 | 2 296 | 0,080 |
Canal+ Sport | 3 562 | 0,124 | 2 207 | 0,077 |
nSport | - | - | 627 | 0,022 |
Sportklub | 3 392 | 0,119 | 243 | 0,008 |
ESPN Classic | 248 | 0,009 | 1 | 0,000 |
Najchętniej oglądanym programem w kanałach sportowych w styczniu 2013 roku była transmisja Pucharu Świata w Skokach Narciarskich, którą na antenie Eurosportu oglądało aż 883 tys. widzów. W rankingu top 10 programów stacja ta umieściła cztery pozycje. Po trzy miejsca w rankingu przypadły pozycjom wyemitowanym przez TVP Sport oraz Polsat Sport.
Raport top programów | wszyscy 4+ | ||
Program | Stacja | AMR | SHR % |
W.CUP /SKI JUMPING/ | Eurosport | 882 841 | 6,90 |
W.CUP /CROSS - COUNTRY SKIING/ | Eurosport | 539 894 | 4,31 |
W.CUP /BIATHLON/ | Eurosport | 462 337 | 3,50 |
MISTRZOSTWA SWIATA MEZCZYZN W PILCE RECZNEJ /TRANSM./ | TVP Sport | 448 445 | 2,93 |
GRAND SLAM TOURNAMENT /TENNIS/ | Eurosport | 434 747 | 4,03 |
SIATKARSKA LIGA MISTRZOW | Polsat Sport | 360 777 | 2,31 |
REPLAY TVP SPORT /PROG.SPORT.POL./ | TVP Sport | 282 722 | 2,10 |
FINAL PUCHARU POLSKI W SIATKOWCE /TRANSMISJA/ | Polsat Sport | 277 170 | 1,83 |
PUCHAR POLSKI W SIATKOWCE /TRANSM.SPORT./ | Polsat Sport | 265 427 | 1,76 |
PUCHAR HISZPANII /PILKA NOZNA/ | TVP Sport | 265 043 | 2,65 |
Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Atmedia.
Dołącz do dyskusji: Eurosport umocnił się na pozycji lidera kanałów sportowych