Eurocash w br. zamknął 14 saloników Inmedio, sprzedaż w II kwartale zmalała o 40 proc.
W drugim kwartale br. wpływy sprzedażowe sieci saloników prasowych Inmedio (należących do Eurocashu) o 39,8 proc. do 72,5 mln zł, a w ujęciu like-for-like - o 27,2 proc. Na koniec czerwca działało 436 takich saloników, o 14 mniej niż na koniec ub.r.
Przychody sprzedażowe w salonikach Inmedio w drugim kwartale br. wyniosły 72,5 mln zł, wobec 120,53 mln zł rok wcześniej. W ujęciu like-for-like, czyli dla stałej liczby punktów sprzedaży, wpływy zmalały o 27,3 proc.
W całym zeszłym półroczu przychody sieci Inmedio spadły o 20,4 proc. do 183,19 mln zł, a w ujęciu like-for-like - o 17,9 proc.
Z powodu epidemii handel stacjonarny najmocniej był ograniczony od połowy marca do początku maja. Co prawda kioski i saloniki prasowe mogły być otwarte (Izba Wydawców Prasy uzyskała potwierdzające to stanowisko od kancelarii premiera), ale wskutek niższego ruchu na ulicach i w centrach handlowych sprzedaż prasy mocno zmalała.
Częściowo spadek wpływów sprzedażowych Inmedia wynika ze zmniejszenia tej sieci. Na koniec czerwca br. działało w niej 436 placówek, wobec 450 na koniec ub.r.
Eurocash ze spadkiem wpływów i zysku
W drugim kwartale br. łączne przychody sprzedażowe grupy kapitałowej Eurocash zmalały rok do roku z 6,44 do 6,2 mld zł. Wpływy pionu hurtowego poszły w dół o 4,7 proc. do 4,66 mld zł, a segmentu detalicznego - o 1,4 proc. do 1,48 mld zł.
Procentowo jeszcze mocniej niż w przypadku Inmedio zmalały przychody Eurocash Gastronomii - o 76,4 proc. do 31,3 mln zł. - W pierwszym półroczu tego roku klienci Eurocash Dystrybucja zamówili poprzez eurocash.pl towary o wartości 2,1 mld zł, czyli o 0,5 mld zł więcej niż w analogicznym okresie 2019 r. Warto odnotować rosnącą popularność aplikacji mobilnej. Wartość towarów zamówionych przez smartfony wyniosła aż 485 mln zł wobec 270 mln zł w pierwszej połowie 2019 r. Trudny okres pandemii pokazał potencjał biznesowy rozwiązań e-commerce B2B. Bezkontaktowe zamawianie i bezpieczny odbiór towarów zostały docenione przez klientów eurocash.pl - opisuje Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy grupy Eurocash.
Koszty własny sprzedaży poniesione przez grupę Eurocash zmniejszyły się z 5,59 do 5,35 mld zł, koszty sprzedaży wzrosły z 662,6 do 674,5 mln zł, a koszty ogólnego zarządu - ze 105,8 do 108,6 mln zł.
Przełożyło się to na spadek zysku operacyjnego z 81,41 do 72,18 mln zł i zysku netto z 46,9 do 41,84 mln zł.
W całym zeszłym półroczu przychody sprzedażowe grupy Eurocash poszły w górę z 11,92 do 12,11 mld zł, zysk sprzedażowy zmalał z 71,72 do 61,77 mln zł, a wynik netto - z 6,73 mln zł zysku do 20,16 mln zł straty.
Dołącz do dyskusji: Eurocash w br. zamknął 14 saloników Inmedio, sprzedaż w II kwartale zmalała o 40 proc.