Euro 2008: Polsat zarobił już z reklam 73 mln zł
Nadawane od czwartku do niedzieli ćwierćfinały Euro 2008 oglądało wPolsacie i Polsacie Sport Extra średnio 4,3 mln widzów. Do tej porystacja zarobiła cennikowo na reklamach przy transmisjach zmistrzostw ponad 73 mln zł.
Mecze ćwierćfinałowe Euro 2008, które rozgrywane były odczwartku do niedzieli o 20:45, wraz z poprzedzającym je studiemoglądało w ogólnodostępnym Polsacie średnio 4,17 mln widzów -wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dlaWirtualnemedia.pl. Zapewniło to stacji udziały w rynku w wysokości33,58 proc., natomiast w komercyjnej grupie wiekowej 16-49 - 36,42proc.
Ćwierćfinały Euro 2008 w Polsacie | ||||
Wszyscy | 16-49 | |||
Data | Mecz | AMR | SHR % | SHR % |
19-06-2008 | Portugalia - Niemcy | 4 284 167 | 32,22% | 36,64% |
20-06-2008 | Chorwacja - Turcja | 3 782 117 | 31,57% | 34,40% |
21-06-2008 | Holandia - Rosja | 4 268 801 | 35,00% | 36,75% |
22-06-2008 | Hiszpania - Włochy | 4 395 363 | 35,27% | 37,87% |
średnia | 4 169 514 | 33,58% | 36,42% |
Dodatkowe 191 tys. widzów śledziło transmisje w kodowanym PolsacieSport Extra.
Ćwierćfinały Euro 2008 w Polsacie SportExtra | ||||
Wszyscy | 16-49 | |||
Data | Mecz | AMR | SHR % | SHR % |
19-06-2008 | Portugalia - Niemcy | 218 084 | 1,64% | 1,86% |
20-06-2008 | Chorwacja - Turcja | 164 370 | 1,37% | 1,71% |
21-06-2008 | Holandia - Rosja | 190 525 | 1,56% | 1,71% |
22-06-2008 | Hiszpania - Włochy | 200 639 | 1,61% | 2,29% |
średnia | 191 184 | 1,54% | 1,91% |
Transmisje ćwierćfinałów Euro 2008 zapewniły Polsatowi zdecydowanąpozycję lidera pasma prime-time'owego. Druga w rankinguoglądalności TVP1 przyciągnęła przed telewizory prawie o połowęmniej widzów - przeciętnie 2,33 mln czyli mniej więcej co piątąosobę oglądającą wtedy telewizję. Kolejne miejsca zajęły TVN (1,78mln widzów) i TVP2 (1,62 mln widzów).
Stacja | AMR | AMR % | SHR % |
Polsat - Euro2008 | 4 169 514 | 11,62% | 33,58% |
TVP1 | 2 333 802 | 6,50% | 20,68% |
TVN | 1 779 453 | 4,96% | 15,77% |
TVP2 | 1 622 861 | 4,52% | 14,38% |
Do tej pory Polsat zarobił cennikowo na emitowaniu reklam przymeczach Euro 2008 i ich powtórkach 73, 15 mln zł, z czego najwięcejdzięki transmisjom w ogólnodostępnym Polsacie. Spotkaniaćwierćfinałowe przyniosły stacji cennikowe wpływy reklamowe wwysokości 15,49 mln zł.
Euro 2008 - zyski reklamowe | |||
Stacja | Wpływy | Czas | Liczba |
trwania | spotów | ||
Polsat | 69 290 060 | 10:33:13 | 2192 |
Polsat Sport | 454 622 | 02:19:18 | 654 |
PolsatSport Extra | 3 403 087 | 10:48:34 | 2416 |
Suma | 73 147 769 |
Ćwierćfinały Euro 2008 - zyski reklamowe | |||
Stacja | Wpływy | Czas | Liczba |
trwania | spotów | ||
Polsat | 14 680 780 | 02:39:30 | 536 |
Polsat Sport | 30 700 | 00:08:34 | 72 |
PolsatSport Extra | 774 755 | 02:31:07 | 528 |
Suma | 15 486 235 |
Polsat
Dołącz do dyskusji: Euro 2008: Polsat zarobił już z reklam 73 mln zł