SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Estée Lauder zamknie 15 proc. swoich sklepów na całym świecie

Firma kosmetyczna Estée Lauder poinformowała, że w ramach ogłoszonego właśnie dwuletniego "Programu akceleracji dla biznesu" zmniejszy liczbę swoich stacjonarnych sklepów na całym świecie, głównie w USA i w Europie. Firma chce przesunąć priorytety swojej działalności na kanał online. Firma planuje też zwolnić do 2 tys. pracowników.

fot. materiały prasowe fot. materiały prasowe

Dwuletni „Program akceleracji biznesu” ogłoszono w związku z trwającą pandemią COVID-19. Obejmuje on zmniejszenie liczby stacjonarnych sklepów Estée Lauder o 15-15 proc. na całym świecie i skupienie się  na sprzedaży online.

Firma poinformowała w wydanym komunikacie, że "ponownie oceni swoje wyniki w domach towarowych", zamykając „niektóre mniej produktywne sklepy”. Zaoszczędzone w ten sposób pieniądze chce zainwestować w różne w inicjatywy cyfrowe. Według jej szacunków może to być 300-400 mln dolarów rocznie.

Zlikwidowanie części sklepów stacjonarnych spowoduje zmniejszenie zatrudnienia w firmie - w skali globalnej ma ono ulec zmniejszeniu o ok. 3 proc., czyli redukcja obejmie od 1500 do 2000 etatów. Zwolnienia mają obejmować głównie sprzedawców oraz "pokrewny personel pomocniczy" w niektórych regionach.  Firma chce skupić się na "cyfrowej przyszłości", bo - jak tłumaczy - pandemia zmusza klientów do coraz większego zwracania się w stronę handlu elektronicznego.

Tracey Travis, wiceprezes wykonawcza i dyrektor finansowa Estée Lauder, powiedziała podczas telekonferencji z analitykami, że te dostosowania były konieczne, aby „skuteczniej działać w rzeczywistości po wystąpieniu COVID", poinformował Seeking Alpha.

- Pandemia gwałtownie przyspieszyła trendy makroekonomiczne w globalnym prestiżu, których oczekiwano w dłuższej perspektywie. Trendy te obejmują zmiany w miejscach, w których konsumenci robią zakupy, w tym, co cenią, dlaczego kupują produkty firmy oraz w jaki sposób angażują się w marki firmy w coraz bardziej cyfrowym i wielokanałowym świecie - poinformowała. Dodała, że sprzedaż internetowa w Ameryce Północnej wzrosła w tym kwartale o prawie 70 proc. i stanowiła około 60 proc. sprzedaży w regionie.

Dołącz do dyskusji: Estée Lauder zamknie 15 proc. swoich sklepów na całym świecie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl