Estee Lauder robi przegląd budżetu mediowego w regionie EMEA
Firma kosmetyczna Estee Lauder, do której należą takie marki, jak Clinique, MAC rozpoczęła przetarg na obsługę mediową na terenie całej Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. Obsługi na większości rynków broni OMD.
Budżet mediowy marketera w tym regionie (bez uwzględnienia rynku brytyjskiego) szacowany jest na ok. 30 mln euro. Firma planuje zwiększyć w niedługim czasie wydatki na reklamę na tzw. rynkach rozwijających się. Wzrost nakładów na reklamę zapowiedział Fabrizio Freda, dyrektor naczleny i prezes firmy. Mają być zwiększane sukcesywnie w całym br., głównie w mediach cyfrowych i w obszarze influence marketingu.
Głównym celem wzrostu inwestycji jest zwiększenie sprzedaży.
Estee Lauder generuje 4,77 mld dolarów przychodów w regionie EMEA, co stanowi 39 proc. globalnej sprzedaży firmy. Marketer podał też, że w ostatnim czasie sprzedaż jego produktów na większości rynków w tym regionie wzrosła.
Na większości rynków, które obejmuje aktualny przetarg obsługą mediową Estee Lauder zajmuje się sieć OMD.
Dołącz do dyskusji: Estee Lauder robi przegląd budżetu mediowego w regionie EMEA