SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Effie Awards 2011: Grand Prix dla Serca i Rozumu TP SA (wideo)

W tegorocznej edycji Effie Awards nagrodę Grand Prix otrzymały Publicis, MEC i TP SA za kampanię neostrady z Sercem i Rozumem. Agencją reklamową roku została Ogilvy, a domem mediowym roku - MEC.

Kampania neostrady TP, za którą agencja reklamowa Publicis, dom mediowy MEC i Telekomunikacja Polska dostały Grand Prix Effie Awards 2011, była prowadzona jesienią ub.r. W spocie promującym, że internet o prędkości do 20 Mb/s jest dostępny od 1 zł miesięcznie, Serce dopytuje Rozum, jak duża jest tak naprawdę ta szybkość.


- Nieczęsto zdarzają się formaty reklamowe, które tak skutecznie zmieniają postrzeganie marki, łatwo tłumaczą skomplikowane technicznie usługi, bawią silnie przenikając do świadomość. 6 października Randy Zuckerberg na spotkaniu w Warszawie powiedziała, że to najlepszy koncept kreatywny w Polsce - uzasadnia Wojciech Sobieraj, przewodniczący tegorocznego jury, na co dzień prezes Alior Banku. - Segment usług internetowych zmienia się bardzo szybko. Megabity, hajdifiniszyny, pakiety, abonamenty, ostatnie mile. Każdy konkuruje z każdym. Ceny zmieniają się codziennie. Klienci... czują się zagubieni. Kształcić, zainteresować, wzbudzić emocje. Zbudować spójną, logiczną, powtarzalną platformę komunikacji. Wyróżnić się. Stanąć poza, obok, ponad… Wygrać. A wszystko nie jako jakiś startupik, jakieś nowe coś, ale jako lider rynku… - wylicza.

>>> Serce i Rozum w reklamach TP (wideo case study)

Przypomnijmy, że reklamy z Sercem i Rozumem zostały też nagrodzone w tegorocznym konkursie KTR, w którym TP otrzymała tytuł marketera roku (zobacz szczegółowe wyniki). Ten format reklamowy jest wykorzystywany od ok. półtora roku.

W Effie Awards 2011 najlepszą agencją reklamową okazała się Ogilvy, a najlepszym domem mediowym - MEC. Te rankingi stworzono, przyznając 16 punktów za Grand Prix, 8 punktów za złoto, 5 - za srebro, 3 - za brąz, a jeden za nominację (przy czym w kategorii Long Term Marketing Excellence, która nie bierze udziału w wyścigu o Grand Prix, punktacja wyglądała następująco: złoto - 12 punktów, srebro - 8, brąz - 5, a nominacja - jeden).

Agencje reklamowe
firmapkt
Ogilvy19
Publicis16
Brain14
180heartbeats11
G78
Just8
Live8
Saatchi & Saatchi Poland8
Testardo Gram8
Touch Ideas8
DDB Warszawa6
Adheads5
BBDO Warszawa5
Brasil5
EM Lab5
Lowe GGK5
Mather Communications5
TBWA\5
Heads Advertising ART FM3
Red8 Advertising3
Wunderman Polska3
Ogilvy Interactive2
Addapter1
GPD Advertising1
Domy mediowe
firmapkt
MEC35
Starlink17
Starcom13
PanMedia Western11
Macroscope OMD9
Maxus Warszawa7
Media Direction OMD5
Media Vest5
Universal McCann5
ZenithOptimedia Group5
MediaCom Warszawa4
PHD Media Direction4
Mindshare Polska 3
MPG3
Optimum Media OMD3

 

 >>> Gala Effie Awards 2011 (fotoreportaż)

Ogółem w Effie Awards 2011  przyznano dwie Złote Effie, 14 Srebrnych i 11 Brązowych. Do konkursu zgłoszono 103 kampanie reklamowe, z których nominacje otrzymało 38. Wszystkie nagrody wręczono wczoraj podczas uroczystej gali w Teatrze Wielkim.
   

 
- Druga edycja Effie, w której agencje i domy mediowe dokonywały wspólnych zgłoszeń, potwierdziła zasadność wprowadzonej rok wcześniej formuły. Generalnie należy pozytywnie ocenić jakość zgłoszonych prac. Warto podkreślić, że w przeważającej większości podawano w nich dane liczbowe odnoszące się do zamierzonych celów biznesowych, choć w dalszym ciągu zdarzyły się zgłoszenia, w których przed kampaniami stawiano jedynie efektywnościowe cele wizerunkowe, a wysokość ich realizacji podawano w formie zindeksowanej - komentuje Paweł Patkowski, ekspert z branży telekomunikacyjnej, FMCG i sportowej, który w konkursie przewodniczył jednej z grup jurorskich. - Nieco mniej pozytywnym zaskoczeniem jest wciąż niewielka liczba kampanii wykorzystujących w sposób innowacyjny działania social mediowe. A internet nadal jest bardziej wsparciem niż równorzędnym kanałem komunikowania. W przyszłości należałoby się spodziewać większej aktywności w tym obszarze - dodaje.

ZŁOTE EFFIE
Kategoria - Napoje
Lp.ZgłaszającyTytuł kampaniiProduktKlient
1Testardo Gram, Brain, Touch Ideas, StarlinkŁomża. Mały browar z dużym piwemŁomżaBrowary Regionalne Łomża
Kategoria - Media Idea
1Macroscope OMD, Just, LiveMęskie GranieŻywiecGrupa Żywiec
     
SREBRNE EFFIE
Kategoria - Żywność
Lp.ZgłaszającyTytuł kampaniiProduktKlient
1Saatchi & Saatchi Poland, ZenithOptimedia GroupTaniecWedelE.Wedel
2Lowe GGK, MECUwolnij LwaLionNestlé Polska
3Ogilvy, StarcomMilka. Razem dla TatrMilkaKraft Foods Polska
4BBDO Warszawa, Media Direction OMDProsto z PiecaLay's Prosto z PiecaFrito Lay Poland
Kategoria - Artykuły nieżywnościowe
Lp.ZgłaszającyTytuł kampaniiProduktKlient
2TBWA\Sztuczne SzczękiPedigree DentaStixMars Polska 
Kategoria - Usługi
Lp.ZgłaszającyTytuł kampaniiProduktKlient
1BrasilDlaczego Ona to zrobiła?Biuro Podróży TUITUI Poland
3180heartbeats, PanMedia Western, EM LABInternetowa RewolucjaGoogle AdWordsGoogle Poland
Kategoria - Pro Bono
Lp.ZgłaszającyTytuł kampaniiProduktKlient
1Mather Communications, Maxus-WarszawaWeź, bądź człowiekiemFundacja Azylu pod Psim AniołemFundacja Azylu pod Psim Aniołem
Kategoria - Finanse
Lp.ZgłaszającyTytuł kampaniiProduktKlient
1Brain, PanMedia Western, 180heartbeatsING "Bajki”Konto DirectING Bank Śląski 
2Starlink PZU Uważaj na atrapyPakiet ubezpieczeń komunikacyjnych OC/ACPZU
3Adheads, Media Vest StokrotkaKredyt hipotecznyGetin Noble Bank 
Kategoria - Long Term
Lp.ZgłaszającyTytuł kampaniiProduktKlient
1Agencja G7 , MECDobre ŁaciateMleko ŁaciateMlekpol
Kategoria - Media Idea
Lp.ZgłaszającyTytuł kampaniiProduktKlient
1ING Towarzystwo Ubezpieczeń na ŻycieNaga prawda o ubezpieczeniachING ŻycieING Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie 
3Ogilvy, Starcom Milka. Razem dla TatrMilkaKraft Foods Polska
     
BRĄZOWE EFFIE
Kategoria - Artykuły nieżywnościowe
Lp.ZgłaszającyTytuł kampaniiProduktKlient
1DDB Warszawa, Optimum Media OMDNeutrogena Formuła NorweskaNeutrogenaJohnson & Johnson Poland
Kategoria - Leki
Lp.ZgłaszającyTytuł kampaniiProduktKlient
1StarcomBystrzakVigor BystrzakiUSP Zdrowie
Kategoria - Usługi
Lp.ZgłaszającyTytuł kampaniiProduktKlient
2DDB Warszawa, Universal McCannKampania WietnamNowe połączenie lotnicze Warszawa - HanoiPolskie Linie Lotnicze LOT
Kategoria - Retail
Lp.ZgłaszającyTytuł kampaniiProduktKlient
1Saatchi & Saatchi Poland, MPGKasa wraca jak bumerangCarrefourCarrefour Polska
Kategoria - Kampanie dotyczące edukacji społecznej, kampanie CSR
Lp.ZgłaszającyTytuł kampaniiProduktKlient
1OgilvyFundacja TVN - Liczy się każdy gestPaybackLoyalty Partner Polska
Kategoria - Promocja Miejsc i Wydarzeń
Lp.ZgłaszającyTytuł kampaniiProduktKlient
1StarLink Historie ukryte w obrazachSukiennice Kraków sponsoring PZUPZU
Kategoria - Telekomunikacja
Lp.ZgłaszającyTytuł kampaniiProduktKlient
2MediaCom WarszawaJestem w PlayPlayP4 
Kategoria - Środki Trwałe
Lp.ZgłaszającyTytuł kampaniiProduktKlient
1Ogilvy, Mindshare Polska, Wunderman Polska45 urodzinyFord TransitFord Polska 
Kategoria - Launch
Lp.ZgłaszającyTytuł kampaniiProduktKlient
1Red8 Advertising, PHD Media DirectionNaturaKasztelan NiepasteryzowaneCarlsberg Polska
2MEC, Heads Advertising ART FM DIH - Uwolnij swoje nogiDIHPPF "Hasco-Lek" 
Kategoria - Smart Budget
Lp.ZgłaszającyTytuł kampaniiProduktKlient
1MECRanking Nescafe 3in1Nescafe 3in1Nestlé Polska 


 

Dołącz do dyskusji: Effie Awards 2011: Grand Prix dla Serca i Rozumu TP SA (wideo)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ekspert
żenujące wyniki
odpowiedź