Effie Awards 2011: Grand Prix dla Serca i Rozumu TP SA (wideo)
W tegorocznej edycji Effie Awards nagrodę Grand Prix otrzymały Publicis, MEC i TP SA za kampanię neostrady z Sercem i Rozumem. Agencją reklamową roku została Ogilvy, a domem mediowym roku - MEC.
Kampania neostrady TP, za którą agencja reklamowa Publicis, dom mediowy MEC i Telekomunikacja Polska dostały Grand Prix Effie Awards 2011, była prowadzona jesienią ub.r. W spocie promującym, że internet o prędkości do 20 Mb/s jest dostępny od 1 zł miesięcznie, Serce dopytuje Rozum, jak duża jest tak naprawdę ta szybkość.
- Nieczęsto zdarzają się formaty reklamowe, które tak skutecznie zmieniają postrzeganie marki, łatwo tłumaczą skomplikowane technicznie usługi, bawią silnie przenikając do świadomość. 6 października Randy Zuckerberg na spotkaniu w Warszawie powiedziała, że to najlepszy koncept kreatywny w Polsce - uzasadnia Wojciech Sobieraj, przewodniczący tegorocznego jury, na co dzień prezes Alior Banku. - Segment usług internetowych zmienia się bardzo szybko. Megabity, hajdifiniszyny, pakiety, abonamenty, ostatnie mile. Każdy konkuruje z każdym. Ceny zmieniają się codziennie. Klienci... czują się zagubieni. Kształcić, zainteresować, wzbudzić emocje. Zbudować spójną, logiczną, powtarzalną platformę komunikacji. Wyróżnić się. Stanąć poza, obok, ponad… Wygrać. A wszystko nie jako jakiś startupik, jakieś nowe coś, ale jako lider rynku… - wylicza.
>>> Serce i Rozum w reklamach TP (wideo case study)
Przypomnijmy, że reklamy z Sercem i Rozumem zostały też nagrodzone w tegorocznym konkursie KTR, w którym TP otrzymała tytuł marketera roku (zobacz szczegółowe wyniki). Ten format reklamowy jest wykorzystywany od ok. półtora roku.
W Effie Awards 2011 najlepszą agencją reklamową okazała się Ogilvy, a najlepszym domem mediowym - MEC. Te rankingi stworzono, przyznając 16 punktów za Grand Prix, 8 punktów za złoto, 5 - za srebro, 3 - za brąz, a jeden za nominację (przy czym w kategorii Long Term Marketing Excellence, która nie bierze udziału w wyścigu o Grand Prix, punktacja wyglądała następująco: złoto - 12 punktów, srebro - 8, brąz - 5, a nominacja - jeden).
Agencje reklamowe | |
firma | pkt |
Ogilvy | 19 |
Publicis | 16 |
Brain | 14 |
180heartbeats | 11 |
G7 | 8 |
Just | 8 |
Live | 8 |
Saatchi & Saatchi Poland | 8 |
Testardo Gram | 8 |
Touch Ideas | 8 |
DDB Warszawa | 6 |
Adheads | 5 |
BBDO Warszawa | 5 |
Brasil | 5 |
EM Lab | 5 |
Lowe GGK | 5 |
Mather Communications | 5 |
TBWA\ | 5 |
Heads Advertising ART FM | 3 |
Red8 Advertising | 3 |
Wunderman Polska | 3 |
Ogilvy Interactive | 2 |
Addapter | 1 |
GPD Advertising | 1 |
Domy mediowe | |
firma | pkt |
MEC | 35 |
Starlink | 17 |
Starcom | 13 |
PanMedia Western | 11 |
Macroscope OMD | 9 |
Maxus Warszawa | 7 |
Media Direction OMD | 5 |
Media Vest | 5 |
Universal McCann | 5 |
ZenithOptimedia Group | 5 |
MediaCom Warszawa | 4 |
PHD Media Direction | 4 |
Mindshare Polska | 3 |
MPG | 3 |
Optimum Media OMD | 3 |
>>> Gala Effie Awards 2011 (fotoreportaż)
Ogółem w Effie Awards 2011 przyznano dwie Złote Effie, 14 Srebrnych i 11 Brązowych. Do konkursu zgłoszono 103 kampanie reklamowe, z których nominacje otrzymało 38. Wszystkie nagrody wręczono wczoraj podczas uroczystej gali w Teatrze Wielkim.
- Druga edycja Effie, w której agencje i domy mediowe dokonywały wspólnych zgłoszeń, potwierdziła zasadność wprowadzonej rok wcześniej formuły. Generalnie należy pozytywnie ocenić jakość zgłoszonych prac. Warto podkreślić, że w przeważającej większości podawano w nich dane liczbowe odnoszące się do zamierzonych celów biznesowych, choć w dalszym ciągu zdarzyły się zgłoszenia, w których przed kampaniami stawiano jedynie efektywnościowe cele wizerunkowe, a wysokość ich realizacji podawano w formie zindeksowanej - komentuje Paweł Patkowski, ekspert z branży telekomunikacyjnej, FMCG i sportowej, który w konkursie przewodniczył jednej z grup jurorskich. - Nieco mniej pozytywnym zaskoczeniem jest wciąż niewielka liczba kampanii wykorzystujących w sposób innowacyjny działania social mediowe. A internet nadal jest bardziej wsparciem niż równorzędnym kanałem komunikowania. W przyszłości należałoby się spodziewać większej aktywności w tym obszarze - dodaje.
ZŁOTE EFFIE | ||||
Kategoria - Napoje | ||||
Lp. | Zgłaszający | Tytuł kampanii | Produkt | Klient |
1 | Testardo Gram, Brain, Touch Ideas, Starlink | Łomża. Mały browar z dużym piwem | Łomża | Browary Regionalne Łomża |
Kategoria - Media Idea | ||||
1 | Macroscope OMD, Just, Live | Męskie Granie | Żywiec | Grupa Żywiec |
SREBRNE EFFIE | ||||
Kategoria - Żywność | ||||
Lp. | Zgłaszający | Tytuł kampanii | Produkt | Klient |
1 | Saatchi & Saatchi Poland, ZenithOptimedia Group | Taniec | Wedel | E.Wedel |
2 | Lowe GGK, MEC | Uwolnij Lwa | Lion | Nestlé Polska |
3 | Ogilvy, Starcom | Milka. Razem dla Tatr | Milka | Kraft Foods Polska |
4 | BBDO Warszawa, Media Direction OMD | Prosto z Pieca | Lay's Prosto z Pieca | Frito Lay Poland |
Kategoria - Artykuły nieżywnościowe | ||||
Lp. | Zgłaszający | Tytuł kampanii | Produkt | Klient |
2 | TBWA\ | Sztuczne Szczęki | Pedigree DentaStix | Mars Polska |
Kategoria - Usługi | ||||
Lp. | Zgłaszający | Tytuł kampanii | Produkt | Klient |
1 | Brasil | Dlaczego Ona to zrobiła? | Biuro Podróży TUI | TUI Poland |
3 | 180heartbeats, PanMedia Western, EM LAB | Internetowa Rewolucja | Google AdWords | Google Poland |
Kategoria - Pro Bono | ||||
Lp. | Zgłaszający | Tytuł kampanii | Produkt | Klient |
1 | Mather Communications, Maxus-Warszawa | Weź, bądź człowiekiem | Fundacja Azylu pod Psim Aniołem | Fundacja Azylu pod Psim Aniołem |
Kategoria - Finanse | ||||
Lp. | Zgłaszający | Tytuł kampanii | Produkt | Klient |
1 | Brain, PanMedia Western, 180heartbeats | ING "Bajki” | Konto Direct | ING Bank Śląski |
2 | Starlink | PZU Uważaj na atrapy | Pakiet ubezpieczeń komunikacyjnych OC/AC | PZU |
3 | Adheads, Media Vest | Stokrotka | Kredyt hipoteczny | Getin Noble Bank |
Kategoria - Long Term | ||||
Lp. | Zgłaszający | Tytuł kampanii | Produkt | Klient |
1 | Agencja G7 , MEC | Dobre Łaciate | Mleko Łaciate | Mlekpol |
Kategoria - Media Idea | ||||
Lp. | Zgłaszający | Tytuł kampanii | Produkt | Klient |
1 | ING Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie | Naga prawda o ubezpieczeniach | ING Życie | ING Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie |
3 | Ogilvy, Starcom | Milka. Razem dla Tatr | Milka | Kraft Foods Polska |
BRĄZOWE EFFIE | ||||
Kategoria - Artykuły nieżywnościowe | ||||
Lp. | Zgłaszający | Tytuł kampanii | Produkt | Klient |
1 | DDB Warszawa, Optimum Media OMD | Neutrogena Formuła Norweska | Neutrogena | Johnson & Johnson Poland |
Kategoria - Leki | ||||
Lp. | Zgłaszający | Tytuł kampanii | Produkt | Klient |
1 | Starcom | Bystrzak | Vigor Bystrzaki | USP Zdrowie |
Kategoria - Usługi | ||||
Lp. | Zgłaszający | Tytuł kampanii | Produkt | Klient |
2 | DDB Warszawa, Universal McCann | Kampania Wietnam | Nowe połączenie lotnicze Warszawa - Hanoi | Polskie Linie Lotnicze LOT |
Kategoria - Retail | ||||
Lp. | Zgłaszający | Tytuł kampanii | Produkt | Klient |
1 | Saatchi & Saatchi Poland, MPG | Kasa wraca jak bumerang | Carrefour | Carrefour Polska |
Kategoria - Kampanie dotyczące edukacji społecznej, kampanie CSR | ||||
Lp. | Zgłaszający | Tytuł kampanii | Produkt | Klient |
1 | Ogilvy | Fundacja TVN - Liczy się każdy gest | Payback | Loyalty Partner Polska |
Kategoria - Promocja Miejsc i Wydarzeń | ||||
Lp. | Zgłaszający | Tytuł kampanii | Produkt | Klient |
1 | StarLink | Historie ukryte w obrazach | Sukiennice Kraków sponsoring PZU | PZU |
Kategoria - Telekomunikacja | ||||
Lp. | Zgłaszający | Tytuł kampanii | Produkt | Klient |
2 | MediaCom Warszawa | Jestem w Play | Play | P4 |
Kategoria - Środki Trwałe | ||||
Lp. | Zgłaszający | Tytuł kampanii | Produkt | Klient |
1 | Ogilvy, Mindshare Polska, Wunderman Polska | 45 urodziny | Ford Transit | Ford Polska |
Kategoria - Launch | ||||
Lp. | Zgłaszający | Tytuł kampanii | Produkt | Klient |
1 | Red8 Advertising, PHD Media Direction | Natura | Kasztelan Niepasteryzowane | Carlsberg Polska |
2 | MEC, Heads Advertising ART FM | DIH - Uwolnij swoje nogi | DIH | PPF "Hasco-Lek" |
Kategoria - Smart Budget | ||||
Lp. | Zgłaszający | Tytuł kampanii | Produkt | Klient |
1 | MEC | Ranking Nescafe 3in1 | Nescafe 3in1 | Nestlé Polska |
Dołącz do dyskusji: Effie Awards 2011: Grand Prix dla Serca i Rozumu TP SA (wideo)