Dwutygodniki poradnikowe tracą. „Przyjaciółka” liderem po trzech kwartałach
W pierwszych trzech kwartałach 2015 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dwutygodników poradnikowych była „Przyjaciółka”. Wszystkie magazyny zanotowały spadki, a najwięcej straciła „Pani Domu”.
Średnia sprzedaż ogółem „Przyjaciółki” (Edipresse Polska) w okresie od I do III kwartału 2015 roku wyniosła 262 310 egz. i w porównaniu do analogicznego okresu 2014 roku spadła o 21,68 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą lokatę zajęła „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której średni wynik w analizowanym okresie zmniejszył się o 12,91 proc. do 216 105 egz.
Na ostatniej pozycji podium uplasowała się „Pani Domu” (Edipresse Polska). Średnia sprzedaż ogółem tego pisma wyniosła 131 743 egz., po spadku o 25,72 proc. - największym w zestawieniu.
Za podium znalazł się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer). W badanym okresie sprzedawał się średnio w liczbie 128 383 egz., po stracie w skali roku o 14,50 proc.
Wirtualnemedia.pl | I-III kwartał | |||||
ZKDP | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Przyjaciółka | 354 523 | 262 310 | 262 310 | 425 827 | 334 918 | 334 918 |
Tina | 327 688 | 216 105 | 216 105 | 349 159 | 248 139 | 248 139 |
Pani Domu | 199 247 | 131 834 | 131 743 | 253 093 | 177 440 | 177 349 |
Naj | 218 153 | 128 383 | 128 383 | 211 673 | 150 162 | 150 162 |
We wrześniu 2015 liderem również była „Przyjaciółka”, której wynik sprzedażowy w porównaniu do września 2014 roku zmniejszył się o 22,38 proc. do 232 037 egz.
Drugie miejsce należało do „Tiny” (185 466 egz.; spadek o 9,28 proc.), zaś z czwartego na trzecie awansował „Naj” (102 254 egz.; jednak w dół o 11,29 proc.).
Z kolei najwięcej w tym ujęciu straciła „Pani Domu”, która spadła na czwartą lokatę - było to 34,06 proc. do 98 487 egz.
Wirtualnemedia.pl | wrzesień | |||||
ZKDP | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Przyjaciółka | 317 873 | 232 037 | 232 037 | 402 301 | 298 930 | 298 930 |
Tina | 291 636 | 185 466 | 185 466 | 292 464 | 204 433 | 204 433 |
Naj | 179 942 | 102 254 | 102 254 | 173 942 | 115 270 | 115 270 |
Pani Domu | 158 040 | 98 578 | 98 487 | 231 623 | 149 443 | 149 352 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Dwutygodniki poradnikowe tracą. „Przyjaciółka” liderem po trzech kwartałach