Dwutygodniki people coraz słabiej się sprzedają. „Przez internet i brak zmian”
W pierwszych trzech kwartałach br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dwutygodników people było niezmiennie „Party”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciły „Grazia” i „Gala”
Średnia sprzedaż ogółem dwutygodnika „Party. Życie Gwiazd” (Edipresse Polska) w I-III kwartale 2014 roku wyniosła 297 332 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2013 roku była ona niższa o 17,31 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Drugie miejsce zajął dwutygodnik „Show” (Wydawnictwo Bauer). Zanotował on spadek sprzedaży ogółem wynoszący 24,64 proc. i średni wynik na poziomie 232 646 egz. Na podium znalazł się jeszcze magazyn „Flesz” (Edipresse Polska). Średnia sprzedaż ogółem tego pisma spadła w ciągu roku o 17,51 proc. do 177 797 egz.
W dół o 33,12 proc. poszybowała średnia sprzedaż ogółem „Gali” (Burda International Polska), której w rankingu jednak udało się awansować z miejsca szóstego na piąte. Zakończyła ona badany okres ze średnim wynikiem na poziomie 93 283 egz. Trzeba jednak podkreślić, że w okresie od stycznia do września br. miała ona mniej wydań w promocyjnej cenie 0,99 zł niż rok wcześniej.
Z kolei największy spadek, wynoszący aż 42,30 proc., odnotowała „Grazia” (Wydawnictwo Bauer), której średni wynik w pierwszych dziewięciu miesiącach br. uplasował się na poziomie 87 064 egz. Magazyn ten spadł z miejsca piątego na szóste - ostatnie.
Najmniej w zestawieniu straciła będąca na czwartej pozycji „Viva!” (Edipresse Polska) - jej średnia sprzedaż ogółem poszła w dół o 13,73 proc. do 153 929 egz.
Monik Rychlica, head of press, outdoor, cinema & new media w domu mediowym Initiative Media Warszawa, zwraca uwagę, że wpływ na spadki sprzedaży magazynów people ma w dużej mierze internet.
- Powstało wiele portali plotkarskich, które bardzo dobrze sobie radzą i mają materiały wideo - mówi Wirtualnemedia.pl Rychlica. Jej zdaniem magazyny people też za słabo podążają za oczekiwaniami czytelniczek, nie zmieniają się i nie poszukują nowych gwiazd i tematów.
ZKDP | I-III kwartał | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2014 | 2013 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Party Życie Gwiazd | 395 374 | 297 409 | 297 332 | 480 625 | 359 635 | 359 572 |
Show | 318 648 | 232 646 | 232 646 | 441 182 | 308 710 | 308 710 |
Flesz Gwiazdy & Styl | 256 991 | 178 281 | 177 797 | 314 963 | 216 020 | 215 536 |
Viva | 247 370 | 153 994 | 153 929 | 270 218 | 178 452 | 178 437 |
Gala | 177 475 | 93 343 | 93 283 | 230 804 | 139 587 | 139 472 |
Grazia | 153 070 | 87 214 | 87 064 | 292 350 | 151 040 | 150 890 |
We wrześniu br. średnia sprzedaż ogółem lidera, czyli dwutygodnika „Party”, wyniosła 275 655 egz. po spadku o 11,25 proc. Na drugiej pozycji znalazło się „Show” (218 274 egz., spadek o 23,35 proc.).
Jedyny wzrost w zestawieniu wynoszący 15,24 proc. do 145 305 egz. zanotowała „Gala”, zaś najwięcej straciła „Grazia” (29,45 proc. do 71 564 egz.).
ZKDP | wrzesień | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2014 | 2013 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Party Życie Gwiazd | 384 674 | 275 722 | 275 655 | 430 942 | 310 672 | 310 605 |
Show | 337 619 | 218 274 | 218 274 | 389 858 | 284 769 | 284 769 |
Flesz Gwiazdy & Styl | 260 225 | 192 439 | 191 955 | 305 765 | 214 261 | 213 777 |
Gala | 259 925 | 145 430 | 145 305 | 222 585 | 126 349 | 126 089 |
Viva | 209 460 | 123 974 | 123 974 | 257 500 | 152 299 | 152 299 |
Grazia | 134 988 | 71 714 | 71 564 | 214 972 | 101 588 | 101 438 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Dwutygodniki people coraz słabiej się sprzedają. „Przez internet i brak zmian”