SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Dwutygodniki people coraz słabiej się sprzedają. „Przez internet i brak zmian”

W pierwszych trzech kwartałach br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dwutygodników people było niezmiennie „Party”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciły „Grazia” i „Gala”

Średnia sprzedaż ogółem dwutygodnika „Party. Życie Gwiazd” (Edipresse Polska) w I-III kwartale 2014 roku wyniosła 297 332 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2013 roku była ona niższa o 17,31 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Drugie miejsce zajął dwutygodnik „Show” (Wydawnictwo Bauer). Zanotował on spadek sprzedaży ogółem wynoszący 24,64 proc. i średni wynik na poziomie 232 646 egz. Na podium znalazł się jeszcze magazyn „Flesz” (Edipresse Polska). Średnia sprzedaż ogółem tego pisma spadła w ciągu roku o 17,51 proc. do 177 797 egz.

W dół o 33,12 proc. poszybowała średnia sprzedaż ogółem „Gali” (Burda International Polska), której w rankingu jednak udało się awansować z miejsca szóstego na piąte. Zakończyła ona badany okres ze średnim wynikiem na poziomie 93 283 egz. Trzeba jednak podkreślić, że w okresie od stycznia do września br. miała ona mniej wydań w promocyjnej cenie 0,99 zł niż rok wcześniej.

Z kolei największy spadek, wynoszący aż 42,30 proc., odnotowała „Grazia” (Wydawnictwo Bauer), której średni wynik w pierwszych dziewięciu miesiącach br. uplasował się na poziomie 87 064 egz. Magazyn ten spadł z miejsca piątego na szóste - ostatnie.

Najmniej w zestawieniu straciła będąca na czwartej pozycji „Viva!” (Edipresse Polska) - jej średnia sprzedaż ogółem poszła w dół o 13,73 proc. do 153 929 egz.

Monik Rychlica, head of press, outdoor, cinema & new media w domu mediowym Initiative Media Warszawa, zwraca uwagę, że wpływ na spadki sprzedaży magazynów people ma w dużej mierze internet.

- Powstało wiele portali plotkarskich, które bardzo dobrze sobie radzą i mają materiały wideo - mówi Wirtualnemedia.pl Rychlica. Jej zdaniem magazyny people też za słabo podążają za oczekiwaniami czytelniczek, nie zmieniają się i nie poszukują nowych gwiazd i tematów.

ZKDP

I-III kwartał

Wirtualnemedia.pl

2014

2013

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Party Życie Gwiazd

395 374

297 409

297 332

480 625

359 635

359 572

Show

318 648

232 646

232 646

441 182

308 710

308 710

Flesz Gwiazdy & Styl

256 991

178 281

177 797

314 963

216 020

215 536

Viva

247 370

153 994

153 929

270 218

178 452

178 437

Gala

177 475

93 343

93 283

230 804

139 587

139 472

Grazia

153 070

87 214

87 064

292 350

151 040

150 890

 

We wrześniu br. średnia sprzedaż ogółem lidera, czyli dwutygodnika „Party”, wyniosła 275 655 egz. po spadku o 11,25 proc. Na drugiej pozycji znalazło się „Show” (218 274 egz., spadek o 23,35 proc.).

Jedyny wzrost w zestawieniu wynoszący 15,24 proc. do 145 305 egz. zanotowała „Gala”, zaś najwięcej straciła „Grazia” (29,45 proc. do 71 564 egz.).

ZKDP

wrzesień

Wirtualnemedia.pl

2014

2013

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Party Życie Gwiazd

384 674

275 722

275 655

430 942

310 672

310 605

Show

337 619

218 274

218 274

389 858

284 769

284 769

Flesz Gwiazdy & Styl

260 225

192 439

191 955

305 765

214 261

213 777

Gala

259 925

145 430

145 305

222 585

126 349

126 089

Viva

209 460

123 974

123 974

257 500

152 299

152 299

Grazia

134 988

71 714

71 564

214 972

101 588

101 438


Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: Dwutygodniki people coraz słabiej się sprzedają. „Przez internet i brak zmian”

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Press of head
Nie wiem skąd mum Rychlica czerpie swoją knowledge ale powinna zmienić source bo she says jak potłuczona.
odpowiedź
User
Ja
Grazia lotem koszącym w dół. Zamiast zwrotu z inwestycji będą raczej zwroty z kiosków.
odpowiedź
User
pavv
Społeczeństwo coraz mądrzejsze to i sprzedaż powyższych periodyków coraz niższa. A Grazia to na koleżankę, Grażynę w szkole wołaliśmy. Brzydka była masakrycznie.
odpowiedź