Duży spadek sprzedaży 'Przekroju' i 'Wprost', zyskuje 'GośćNiedzielny'
Największe tygodniki opinii zamknęły maj 2009 r. spadkiem sprzedażyw porównaniu z analogicznym okresem ubiegłym rokiem. Liderem była"Polityka", najwięcej - aż 31 proc. - stracił "Przekrój" - raportportalu Wirtualnemedia.pl.
Sprzedaż ogółem "Polityki" w maju 2009 r.wyniosła 137 623 egz., czyli o 11 proc. mniej niż w analogicznymmiesiącu 2008 roku - wynika z danych Związku Kontroli DystrybucjiPrasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Tuż za "Polityką" uplasował się "GośćNiedzielny" (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej "GośćNiedzielny) ze sprzedażą ogółem na poziomie 135 061 egz. (wzrost o8 proc.).
Na trzecim miejscu znalazł się "NewsweekPolska" (Axel Springer Polska), który sprzedał się wilości 111 618 egz. (spadek o 7 proc.).
maj | ||||
2009 | 2008 | |||
ZKDP | średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem | średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem |
Polityka | 215 704 | 137 623 | 234 250 | 154 354 |
Gość Niedzielny | 198 159 | 135 061 | 181 765 | 125 596 |
Newsweek Polska | 193 338 | 111 618 | 217 329 | 120 329 |
Wprost | 190 206 | 90 870 | 220 112 | 116 156 |
Przekrój | 94 514 | 41 724 | 129 000 | 60 850 |
PrzewodnikKatolicki | 33 434 | 28 304 | 32 927 | 28 562 |
Przegląd | 68 100 | 21 615 | 73 700 | 22 936 |
TygodnikPowszechny | 38 035 | 18 309 | 49 041 | 19 489 |
2009 | ||||
maj | kwiecień | |||
ZKDP | średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem | średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem |
Polityka | 215 704 | 137 623 | 218 171 | 147 340 |
Gość Niedzielny | 198 159 | 135 061 | 208 320 | 143 422 |
Newsweek Polska | 193 338 | 111 618 | 199 981 | 110 683 |
Wprost | 190 206 | 90 870 | 190 282 | 97 405 |
Przekrój | 94 514 | 41 724 | 101 694 | 46 158 |
PrzewodnikKatolicki | 33 434 | 28 304 | 33 975 | 28 527 |
Przegląd | 68 100 | 21 615 | 68 225 | 21 775 |
TygodnikPowszechny | 38 035 | 18 309 | 41 874 | 21 079 |
Wśród tygodników zamieszczających przedruki z prasy polskiej izagranicznej liderem była "Angora" (WydawnictwoWesta-Druk Mirosław Kuliś), która w maju br. sprzedała się w ilości301 787 egz. (wzrost o 2 proc.).
maj | ||||
2009 | 2008 | |||
ZKDP | średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem | średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem |
Tygodnik Angora | 456 950 | 301 787 | 448 531 | 294 103 |
Forum | 32 942 | 17 608 | 33 745 | 18 614 |
2009 | ||||
maj | kwiecień | |||
ZKDP | średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem | średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem |
Tygodnik Angora | 456 950 | 301 787 | 457871 | 301687 |
Forum | 32 942 | 17 608 | 35459 | 19557 |
Dołącz do dyskusji: Duży spadek sprzedaży 'Przekroju' i 'Wprost', zyskuje 'GośćNiedzielny'