Duży spadek „Shape”, „Glamour” i „Twojego Stylu” w I kwartale 2016. Tylko „Uroda Życia” na plusie (infografika)
W I kwartale br. na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników luksusowych i shoppingowych znalazł się „Twój Styl”. Jedynym wzrostem pochwalić się mogła „Uroda Życia”, a najwięcej stracił „Shape”.
Średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) w I kwartale 2016 roku wyniosła 169 378 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W porównaniu do I kwartału 2015 roku pismo to zanotowało stratę o 16,24 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Wiceliderem było „Avanti” (Agora), którego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie wyniosła 91 529 egz., po spadku o 0,94 proc.
Trzecia pozycja należała do magazynu „Women’s Health” (Motor-Presse Polska), który przed rokiem był siódmy. Jego średni wynik sprzedażowy, po spadku o 0,82 proc., uplasował się na poziomie 78 876 egz.
Oczko niżej uplasowała się „Uroda Życia” (Edipresse Polska), która zanotowała jedyny wzrost w zestawieniu. Jej sprzedaż ogółem zwiększyła się bowiem o 7,59 proc. do 72 887 egz., a tytuł ten na czwarte miejsce awansował z dziewiątego.
Warto dodać, że lutowe wydanie „Urody Życia” ukazało się w promocyjnej cenie 2,99 zł, podczas gdy standardowa cena tego pisma wynosi 7,99 zł. Sprzedało się ono w liczbie 109 857 egz.
Z kolei najwięcej - 48,82 proc. - stracił miesięcznik „Shape” (Marquard Media Polska), którego wynik wyniósł 11 868 egz. W zestawieniu spadł on z miejsca 15. na 17. - ostatnie.
Wirtualnemedia.pl | I kwartał | Dynamika | |||||
ZKDP | 2016 | 2015 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Twój Styl | 289 798 | 171 434 | 169 378 | 289 963 | 203 780 | 202 228 | -16,24% |
Avanti | 160 040 | 91 878 | 91 529 | 165 028 | 92 747 | 92 397 | -0,94% |
Women’s Health | 135 315 | 78 876 | 78 876 | 155 500 | 79 525 | 79 525 | -0,82% |
Uroda Życia | 132 232 | 89 003 | 72 887 | 179 829 | 67 743 | 67 743 | 7,59% |
Pani | 134 988 | 67 433 | 67 266 | 138 321 | 72 718 | 72 535 | -7,26% |
Zwierciadło | 135 332 | 65 211 | 65 211 | 142 667 | 76 286 | 75 952 | -14,14% |
Wysokie Obcasy Extra | 132 000 | 71 457 | 65 130 | 136 333 | 73 016 | 65 791 | -1,00% |
Joy | 150 983 | 65 681 | 64 681 | 154 667 | 78 830 | 78 830 | -17,95% |
Cosmopolitan | 149 989 | 59 432 | 59 432 | 160 000 | 76 287 | 76 267 | -22,07% |
Be Active. Dietetyka & Fitness | 116 400 | 53 896 | 53 896 | - | - | - | - |
Hot Moda & Shopping | 109 483 | 50 681 | 50 681 | 125 000 | 56 143 | 56 123 | -9,70% |
Elle | 100 633 | 51 555 | 49 268 | 103 667 | 51 575 | 49 575 | -0,62% |
Grazia | 115 974 | 49 137 | 48 937 | - | - | - | - |
Glamour | 121 500 | 43 395 | 43 175 | 119 621 | 69 267 | 69 267 | -37,67% |
In Style - Edycja Polska | 85 300 | 34 580 | 34 360 | 85 000 | 40 248 | 40 248 | -14,63% |
Harpers Bazaar | 56 499 | 27 146 | 27 046 | 65 000 | 30 350 | 30 275 | -10,67% |
Shape | 29 995 | 11 868 | 11 868 | 44 333 | 23 191 | 23 191 | -48,82% |
W marcu 2016 roku liderem również był „Twój Styl”, którego sprzedaż ogółem w porównaniu do marca 2015 roku zmniejszyła się o 23,92 proc. do 160 065 egz.
Drugie miejsce zajął magazyn „Avanti”, którego wynik sprzedażowy wyniósł 123 619 egz., po wzroście o 1,53 proc. Podium uzupełnia „Women’s Health”, który przed rokiem był szósty (68 711 egz., w dół o 13,60 proc.).
Największym wzrostem pochwalić się mógł tutaj magazyn „Elle” (Grupa Burda) - było to 6,45 proc. do 53 564 egz.
Również i w tym ujęciu największą stratę - wynoszącą 54,88 proc. do 12 561 egz. - odnotował „Shape”.
Wirtualnemedia.pl | marzec | Dynamika | |||||
ZKDP | 2016 | 2015 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Twój Styl | 289 985 | 162 407 | 160 065 | 289 956 | 211 748 | 210 395 | -23,92% |
Avanti | 190 120 | 123 955 | 123 619 | 199 985 | 122 110 | 121 760 | 1,53% |
Women’s Health | 130 500 | 68 711 | 68 711 | 155 500 | 79 525 | 79 525 | -13,60% |
Pani | 134 994 | 68 093 | 67 893 | 134 996 | 65 804 | 65 604 | 3,49% |
Cosmopolitan | 149 984 | 65 869 | 65 869 | 160 000 | 84 309 | 84 309 | -21,87% |
Joy | 149 984 | 66 732 | 65 232 | 155 000 | 87 187 | 87 187 | -25,18% |
Wysokie Obcasy Extra | 124 000 | 69 170 | 64 550 | 153 000 | 75 982 | 67 857 | -4,87% |
Zwierciadło | 134 995 | 60 511 | 60 511 | 135 000 | 83 937 | 82 937 | -27,04% |
Uroda Życia | 122 740 | 72 128 | 58 093 | 175 000 | 62 107 | 62 107 | -6,46% |
Hot Moda | 111 976 | 53 745 | 53 745 | 130 000 | 59 842 | 59 842 | -10,19% |
Elle | 100 000 | 55 784 | 53 564 | 106 000 | 52 319 | 50 319 | 6,45% |
Be Active. Dietetyka & Fitness | 103 000 | 49 109 | 49 109 | - | - | - | - |
Grazia | 111 992 | 49 264 | 49 064 | - | - | - | - |
Glamour | 111 000 | 37 460 | 37 240 | 119 937 | 74 247 | 74 247 | -49,84% |
In Style - Edycja Polska | 84 000 | 33 517 | 33 297 | 85 000 | 39 663 | 39 663 | -16,05% |
Harpers Bazaar | 52 999 | 23 457 | 23 257 | 60 000 | 25 843 | 25 843 | -10,01% |
Shape | 29 996 | 12 561 | 12 561 | 55 000 | 27 840 | 27 840 | -54,88% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Duży spadek „Shape”, „Glamour” i „Twojego Stylu” w I kwartale 2016. Tylko „Uroda Życia” na plusie (infografika)
oj to marnie wroże tegmu Shapowi