Drugi sezon serialu „Korona królów” ogląda milion widzów. TVP1 stacją trzeciego wyboru
Pierwsze dwanaście odcinków drugiego sezonu „Korony królów” oglądało średnio 1,04 mln widzów, o 1,01 mln osób mniej niż cały pierwszy sezon. TVP1 w czasie emisji telenoweli zajmuje trzecie miejsce w rynku. Piątkowe kulisy produkcji „Korona królów - taka historia…” śledzi 955 tys. osób.
Średnia widownia pierwszych dwunastu odcinków drugiej edycji telenoweli, wyemitowanych w okresie od 3 do 20 września 2018 roku wyniosła 1,05 mln osób. Udział TVP1 w rynku telewizyjnym ukształtował się na poziomie 10,92 proc. w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 5,21 proc. w grupie komercyjnej 16-49, 6,30 proc. w grupie 16-59 i 15,36 proc. w grupie 50+ - - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Produkcja emitowana jest od poniedziałku do czwartku o godz. 18.30.
Najwięcej widzów przyciągnął odcinek produkcji pokazany 4 września. Śledziło go średnio 1,17 mln osób.
Z danych telemetrycznych wynika, że TVP1 w czasie emisji drugiego sezonu „Korony królów” zajmuje trzecie miejsce w rynku telewizyjnym w grupie 4+. Pierwszy wśród czterech głównych stacji telewizyjnych w tym czasie jest Polsat (13 proc.; „Pierwsza miłość” i początek „Wydarzeń”), drugi - TVN (12,84 proc.; „Ukryta prawda”), a czwarta - TVP2 (5,13 proc.; gł. reklamy, pogoda i sport).
Taka sama jest kolejność stacji wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59, ale w tych ujęciach Jedynka ma większą stratę do Polsatu i TVN.
Spadek widowni o ponad milion
Premierowy sezon historycznej telenoweli telewizyjna Jedynka emitowała od 1 stycznia do 23 maja 2018 roku. W tym okresie stacja pokazała 84 odcinki, które oglądało średnio 2,05 mln osób. Udział TVP1 w rynku telewizyjnym ukształtował się na poziomie 16,29 proc. w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 8,69 proc. w grupie komercyjnej 16-49, 10,74 proc. w grupie 16-59 i aż 21,74 proc. w grupie 50+.
Oznacza to, że nowe odcinki straciły 1,01 mln oglądających. Wyraźnie spadły również rynkowe udziały produkcji we wszystkich analizowanych grupach wiekowych.
955 tys. widzów misyjnego cyklu „Korona królów - taka historia…”
Od 7 września br. w piątki o godz. 18.30 stacja pokazuje trwający 20 minut cykl „Korona królów - taka historia…”, w którym prezentowane są materiały zza kulis produkcji. Mają one rolę misyjną - głównym celem tej audycji jest edukacja społeczeństwa w zakresie historii naszego kraju.
Pierwszy trzy odcinki tego cyklu obejrzało średnio 955 tys. osób, co dało TVP1 9,73 proc. udziału w 4+, 5,26 proc. w 16-49 i 5,78 proc. w 16-59. Wszystkie z nich miały zbliżoną do siebie widownię (wahała się od 962 tys. do 951 tys. osób).
TVP1 w czasie emisji misyjnego cyklu również zajmuje trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. W tym ujęciu wśród tzw. „wielkiej czwórki” liderem jest TVN (12,66 proc.; gł. „Szpital”), drugi - Polsat (11,97 proc.; „Pierwsza miłość” i początek „Wydarzeń”), a czwarta - TVP2 (5,74 proc.; gł. reklamy, pogoda i sport). Również wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 Jedynka jest trzecia.
„Korona królów” opowiada o kulisach władzy Kazimierza Wielkiego, króla Polski w latach 1333-1370, ostatniego władcy z dynastii Piastów. W tej roli w pierwszej serii wcielał się Mateusz Król, którego w drugim sezonie zastąpił Andrzej Hausner. Zastosowany zabieg z podmianą aktora wynika z faktu przeskoku czasowego pomiędzy sezonami o kilka lat. W postać Adelajdy Heskiej - drugiej żony Kazimierza Wielkiego wciela się z kolei Aleksandra Przesław.
Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 9,59 proc.
Dołącz do dyskusji: Drugi sezon serialu „Korona królów” ogląda milion widzów. TVP1 stacją trzeciego wyboru
Wiarygodny jak Trybuna Ludu albo Wyborcza