„Ojciec Mateusz” stracił 200 tys. widzów, ale TVP1 nadal dystansuje konkurencję
20. sezon „Ojca Mateusza” ogląda średnio 2,78 mln osób. W porównaniu do emitowanej rok temu 18. serii, widownia produkcji spadła o 200 tys. oglądających. Serial nadal daje TVP1 pozycję zdecydowanego lidera rynku telewizyjnego w 4+, ale w 16-49 stacja jest trzecia.
Premierowe odcinki 20. serii „Ojca Mateusza” emitowane są w TVP1 w czwartki o godz. 20.35, począwszy od 6 września br. Trzy pierwsze oglądało średnio 2,78 mln widzów. Przełożyło się to na 18,84 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 12,30 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 14,42 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Największą popularnością jak na razie cieszył się trzeci odcinek serialu. Zgromadził on przed telewizorami 2,90 mln oglądających.
Względem analogicznego okresu ubiegłego roku, widownia „Ojca Mateusza” spadła o 200 tys. osób. Wówczas trzy pierwsze odcinki osiemnastej edycji produkcji średnio przyciągały przed ekrany 2,98 mln osób, co przełożyło się na 20,16 proc. udziału w 4+.
TVP1 w czasie emisji „Ojca Mateusza” nadal jest zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego w grupie 4+. Drugie miejsce zajmuje TVN, nadający wówczas serial „Na Wspólnej” oraz teleturniej „Milionerzy”, co przekłada się na 12,91 proc. udziału. Dalej plasują się: Polsat („Nasz nowy dom” i „Przyjaciółki”; 12,29 proc.) oraz zamykająca tzw. „wielką czwórkę” TVP2 („Bake Off Junior”; 4,16 proc.).
Wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 Jedynka jest dopiero trzecia, przegrywając Polsatem i TVN.
Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 9,59 proc.
Dołącz do dyskusji: „Ojciec Mateusz” stracił 200 tys. widzów, ale TVP1 nadal dystansuje konkurencję