Dino z 109,4 mln zł zysku netto, blisko 1 mln zł mniej od prognoz
Przychody ze sprzedaży sieci sklepów Dino Polska wzrosły w III kwartale br. do 2,023 mld zł z 1,544 mld zł rok wcześniej. Zysk netto wyniósł 109,4 mln zł wobec 82,3 mln zł rok wcześniej.
Przychody wzrosły w skali roku o 31 proc. (+479,4 mln zł) - z 1,544 mld zł w III kwartale 2018 roku do 2,023 mld zł w III kwartale br.
Zysk EBITDA zwiększył się rok do roku o 36,1 proc., do 192,5 mln zł. Z kolei marża EBITDA zwiększyła się w skali roku z 9,2 proc. do 9,5 proc.
Wzrost sprzedaży LfL (like for like) wyniósł w III kwartale tego roku 12 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2018 r. W okresie styczeń-wrzesień br. wzrost sprzedaży LfL wyniósł 11,4 proc.
Spółka zwiększyła w omawianym okresie zysk netto z 82,3 mln zł do 109,4 mln zł.
Firma podaje, że znacząca poprawa przychodów jest wynikiem rozwoju sieci sklepów Dino o nowe placówki (w ostatnich 3 miesiącach uruchomiono ich 57 – wzrost o 24 proc.) oraz wzrostu przychodów w istniejącej sieci sklepów (like for like).
Szymon Piduch, prezes Dino podał, że firma zakłada dwucyfrowy wzrost sprzedaży LFL w 2020 roku. Zapowiedział „nisko dwucyfrowy” wzrost wynagrodzeń oraz optymalizację pozostałych kosztów dodał, że firmie trudno będzie poprawić marżę EBITDA na 2019 rok i 2020 rok, bo ta w 2018 roku była wysoka (10, proc. w IV kwartale ub.r.).
Na koniec września br. w Polsce działał 1113 sklepów Dino. W ciągu 9 miesięcy br. otwarto 138 marketów (wobec 120 rok wcześniej).
Na wyniki finansowe Dino nerwowo zareagowali akcjonariusze spółki. W chwili otwarcia piątkowej sesji na Giełdzie Papierów Wartościowych akcje spółki Dino Polska warte były 157,80 zł. Przez cały dzień trwała wyprzedaż i na koniec sesji kosztowały już tylko 141,60 zł oznacza to spadek ich wartości o 10,27 proc.
Dołącz do dyskusji: Dino z 109,4 mln zł zysku netto, blisko 1 mln zł mniej od prognoz