Danone wprowadza oznakowanie Nutri-Score na swoje produkty
Firma mleczarska Danone wprowadza oznakowanie Nutri-Score na swoje produkty. Ma ono ułatwić konsumentom dokonywanie prawidłowych wyborów żywieniowych. Firma przystępuję też do ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej z tym związanej.
Danone podaje, że z badań firmy Kantar, które zleciła firma wynika, że 62 proc. konsumentów sprawdza w sklepie etykiety produktów, które chce kupić. I chociaż na opakowaniach umieszczone są szczegółowe informacje o składzie produktów, to jednak bardzo często nie wiedzą, jak wybierać wartościowe produkty spożywcze.
Wprowadzane przez Danone na produkty oznakowanie Nutri-Score zawiera 5 liter i odpowiadające im kolory. I tak produkty oznaczone literami A i B należy spożywać częściej lub w większej ilości, te oznaczone literą C powinno się spożywać w sposób umiarkowany, a produkty z literami D i E należy spożywać rzadziej lub mniejszej ilości.
W Polsce, 91 proc. badanych konsumentów wskazuje, że Nutri-Score może być pomocny przy dokonywaniu zakupów, a 90 proc. z nich uważa, że Nutri-Score jest łatwy do zrozumienia.
Obecnie oznaczenie Nutri-Score znajduje się m.in. na marce Danio, a do końca 2021 roku zostanie wprowadzony na 70 proc. portfolio Danone. Firma planuje stopniowo oznaczyć wszystkie swoje produkty.
Danone jednoczenie dołącza do kampanii edukacyjnej zainicjowanej przez Instytut Pomnik Centrum Zdrowia Dziecka, Federacje Konsumentów, Instytut Matki i Dziecka oraz Polskie Towarzystwo Dietetyki. Jej celem jest wsparcie konsumentów w podejmowaniu właściwych decyzji żywieniowych oraz rozpowszechnienie oznakowania Nutri-Score na produktach spożywczych w całej Polsce.
Kampania ma też przekazywać wiedzę na temat znakowania Nutri-Score jak najliczniejszej grupie Polaków oraz zachęcenie do stosowania go na jak największej liczbie produktów. Wszystkie działania, w różnych kanałach komunikacji, będą prowadzone pod hasłem #ProsteWybory.
Dotychczas do akcji przyłączyły się takie firmy, jak Żabka, Nestle, Auchan, Kaufland i Carrefour.
Dołącz do dyskusji: Danone wprowadza oznakowanie Nutri-Score na swoje produkty