“Czysta chata” pomogła Czwórce, 1 mln zł z reklam
Reality-show “Czysta chata” podniósł widownię telewizyjnej Czwórki w porównaniu do ub.r. i osiągnął wyniki lepsze od średniej stacji. Z reklam premiery i powtórki programu przyniosły niespełna 1 mln zł.
Premierowe odcinki “Czystej chaty” nadawane były w niedziele o 20.05. Z danych Nielsen Audience Measurement dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia oglądalność ośmiu pokazanych epizodów wyniosła 440 tys. widzów, co przełożyło się na 2,57 proc. udziału w grupie 4+ i 3,54 proc. w grupie komercyjnej 16-49.
Reality-show poprawiło wyniki TV 4 w niedzielnym paśmie, bowiem w analogicznym okresie ub.r. stację śledziło w niedziele o 20.05 średnio 370 tys. osób, a jej udział wynosił odpowiednio 2,17 proc. i 2,97 proc. Wyniki formatu były też lepsze od średniego dobowego udziału Czwórki w okresie jego nadawania - wyniósł on 2,55 proc. i 3,01 proc.
Emitowane we wtorki powtórki “Czystej chaty” (pierwszą nadano o 19.00, kolejne o 21.00) śledziło z kolei przeciętnie 330 tys. widzów, co dawało stacji 2,11 proc. udziału w grupie 4+ i 2,69 proc. w 16-49
Wpływy reklamowych z odcinków premierowych wyniosły 560 tys. zł, a z powtórek - 420 tys. zł (dane cennikowe netto, bez rabatów). Format oglądały głównie kobiety, widzowie w średnim wieku i starsi, mieszkańcy wsi, dużych i największych miast oraz osoby z wykształceniem średnim i wyższym.
W programie “Czysta chata” Sylwia Koczwara i Barbara Danek pomagały ludziom poradzić sobie z bałaganem w ich domach. Format był realizowany na brytyjskiej licencji, a produkowała go firma FremantleMedia Polska.
Widownia “Czystej chaty” odcinek po odcinku
Premiery | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Data | AMR | SHR % | SHR % |
30-10-2011 | 281 077 | 1,64% | 2,43% |
06-11-2011 | 302 187 | 1,71% | 2,30% |
13-11-2011 | 286 554 | 1,67% | 2,27% |
20-11-2011 | 497 782 | 2,86% | 4,26% |
27-11-2011 | 304 069 | 1,86% | 2,74% |
04-12-2011 | 684 123 | 4,12% | 5,47% |
11-12-2011 | 516 943 | 3,06% | 3,98% |
18-12-2011 | 627 051 | 3,69% | 4,93% |
Średnia | 438 203 | 2,57% | 3,54% |
Powtórki | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Data | AMR | SHR % | SHR % |
01-11-2011 | 355 111 | 2,28% | 2,80% |
08-11-2011 | 192 866 | 1,25% | 1,27% |
15-11-2011 | 264 037 | 1,66% | 2,16% |
22-11-2011 | 228 583 | 1,49% | 1,97% |
29-11-2011 | 252 337 | 1,66% | 2,03% |
06-12-2011 | 454 491 | 2,82% | 3,31% |
13-12-2011 | 524 780 | 3,57% | 4,56% |
20-12-2011 | 334 907 | 2,18% | 3,52% |
Średnia | 326 730 | 2,11% | 2,69% |
Profil widowni programu
ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 43,96% | 91 |
Kobiety | 56,04% | 108 | |
Wiek | 4 - 9 | 4,98% | 84 |
10 - 12 | 2,32% | 72 | |
13 - 15 | 2,69% | 75 | |
16 - 17 | 1,00% | 37 | |
18 - 19 | 1,56% | 54 | |
20 - 24 | 4,54% | 58 | |
25 - 29 | 12,71% | 143 | |
30 - 34 | 14,45% | 174 | |
35 - 39 | 9,17% | 124 | |
40 - 44 | 7,59% | 118 | |
45 - 49 | 6,83% | 99 | |
50 - 54 | 10,94% | 136 | |
55 - 59 | 9,09% | 117 | |
60 - 64 | 6,34% | 104 | |
65+ | 5,81% | 41 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 41,89% | 93 |
Średnie | 33,21% | 112 | |
Wyższe | 14,92% | 119 | |
Inne | 9,99% | 79 | |
Zawód | Top management | 12,35% | 142 |
Pracownicy średniego szczebla | 19,55% | 130 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 25,90% | 130 | |
Emeryci | 17,64% | 69 | |
Inni | 24,55% | 80 | |
Wlk. Miasta | Wieś | 39,68% | 101 |
< 50 tys. | 19,40% | 81 | |
50-100 tys. | 7,95% | 92 | |
100-200 tys. | 4,51% | 56 | |
200-500 tys. | 16,21% | 174 | |
> 500 tys. | 12,26% | 113 |
Dołącz do dyskusji: “Czysta chata” pomogła Czwórce, 1 mln zł z reklam