comScore: 381,5 mln internautów w Europie, 18,2 mln w Polsce
W grudniu ubiegłego roku z internetu korzystało 381,5 miliona użytkowników z Europy w wieku co najmniej 15 lat. Najczęściej odwiedzali oni strony Google, a najszybciej na popularności zyskiwały witryny firmy Hamborner Holdings.
Z danych firmy badawczej comScore wynika, że najwięcej europejskich internautów pochodziło w grudniu z Rosji (53,3 mln), a następnie z Niemiec (51 mln), Francji (43 mln), Wielkiej Brytanii (37,5 mln) i Włoch (24,5 mln). W Polsce było 18,2 miliona internautów - tyle samo co miesiąc wcześniej (zobacz dane za listopad).
Statystyczny europejski internauta spędził w sieci 27,5 godziny i odwiedził 2935 stron. Średnia dla Polski wyniosła 27,8 godz. i 3156 stron, podczas gdy w listopadzie - 27,4 godz. i 3208 stron.
Największym zaangażowaniem wykazali się Brytyjczycy, którzy spędzili online średnio 35,6 godz. Drugie miejsce Holandii (32,2 godz.) odebrała Turcja (33,7 godz.), a Polska znalazła się tutaj tuż za podium.
Największą popularnością ponownie cieszyły się strony należące do Google, które w grudniu odwiedziło 350,2 miliona użytkowników z Europy. Na trzecim miejscu znalazł się Facebook z 258,1 miliona użytkowników, którzy spędzili na jego stronach w sumie 93,3 miliarda minut - najwięcej spośród wszystkich witryn. Natomiast najwyższy wskaźnik zaangażowania odnotował rosyjski serwis społecznościowy VKontakte, na którego stronach internauci spędzili średnio 7,9 godz.
Z kolei pierwsze miejsce w rankingu witryn, które odnotowały najszybszy wzrost popularności między listopadem a grudniem, zajęły strony należące do Hamborner Holdings (+52 proc.), głównie dzięki serwisowi społecznościowemu Fotostrana.ru. Na drugim miejscu znalazły się strony Opera Software (+36 proc.).
Dołącz do dyskusji: comScore: 381,5 mln internautów w Europie, 18,2 mln w Polsce