Chatbot pomoże w rekrutacji do Agencji Wywiadu
Chatbot stworzony przez firmę Emplocity odpowie na pytania kandydatów do pracy w Agencji Wywiadu, polskiej służby specjalnej odpowiedzialnej między innymi za wywiad zagraniczny.
Emplocity SA zajmująca się automatyzacją procesów w biznesie z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, dzięki własnej platformie technologicznej i wykorzystaniu botów, planuje wdrożenie kolejnego Chatbota Q&A wspierającego komunikację z kandydatami do pracy, rozszerzając go o moduł testów.
„Bot Q&A to narzędzie skierowane do firm, które w nowoczesny i innowacyjny sposób chcą budować swoją markę jako pożądanego pracodawcy. Cieszy nas to, że po takie rozwiązania sięgają również służby specjalne. Chatbot projektowany dla Agencji Wywiadu będzie unikalnym narzędziem, bo stworzonym w ścisłej współpracy i zgodnie z oczekiwaniami Agencji. Wykorzystamy w nim nasze autorskie oprogramowanie - Platformę Emplocity – które umożliwia tworzenie botów dziedzinowych i automatyzację procesów bez konieczności długotrwałych wdrożeń. Stworzoną w ramach Platformy bazę wiedzy zasilimy informacjami rekrutacyjnymi otrzymanymi od Agencji” - komentuje Krzysztof Sobczak, współzałożyciel i CEO Emplocity SA.
Bot wesprze komunikację Agencji Wywiadu
Chatbot będzie wspierał kandydatów do pracy w kilku obszarach. Przede wszystkim odpowie na ich pytania dotyczące samego procesu rekrutacji (np. czas trwania rekrutacji, liczba etapów, sposób aplikowania, wymagania formalne) oraz służby i pracy w Agencji Wywiadu (godziny pracy, dress code, atmosfera etc.). Umożliwi także zaaplikowanie poprzez formularz.
W obszarze employer branding bot wesprze Agencję w komunikowaniu tego, jakim jest pracodawcą. Opowie o organizacji, przybliżając jej zalety, prezentując wartości i misję, jak również przedstawi różnice pomiędzy pracownikami cywilnymi a oficerami i funkcjonariuszami.
Ostatni obszar, czyli moduł testów, to nowość w ramach Bota Q&A. Każdy kandydat, który zostanie zaproszony na pierwszy etap rekrutacji do Agencji Wywiadu w trakcie spotkania rozwiązuje szereg zadań i testów. Chcąc ułatwić kandydatom przygotowanie do tego etapu i obniżyć ich stres związany z testami, Agencja zdecydowała się na udostępnienie w chatbocie krótkiego, próbnego testu wiedzy ogólnej. Rozwiązując taki test kandydat poznaje przykładowe pytania i dowiaduje się, jakie obszary i zagadnienia powinien powtórzyć przed spotkaniem rekrutacyjnym.
Chatbot na stronie AW w formie widgetu
„W odpowiedzi na nowe trendy w komunikacji społecznej i wyzwania wynikające z ograniczenia kontaktów społecznych wskutek pandemii kontynuujemy rozwój naszej platformy Bezpiecznego Naboru Cyfrowego, wzbogacając ją o nowe funkcje i rozwiązania, w tym o wirtualnego asystenta, który zautomatyzuje nawigowanie i umożliwi bardziej intuicyjne zapoznawanie się ze szczegółami naszej oferty rekrutacyjnej” - mówi szef Agencji Wywiadu Piotr Krawczyk.
Chatbot zostanie zamieszczony na stronie www Agencji Wywiadu w formie widgetu. Jak podkreślono, jego najważniejszą zaletą, wynikającą z rozumienia i przetwarzania przez bota języka naturalnego (NLP), będzie pełna dostępność dla kandydatów, którzy poprzez zwykłą rozmowę w oknie chatu, przypominającą rozmowę z drugim człowiekiem, będą mogli poznać lepiej AW i uzyskać odpowiedzi na ważne dla nich kwestie i to 24 godziny na dobę, bez wychodzenia z domu.
Obsługa bota przez kandydata nie wymaga żadnego przeszkolenia ani instalowania oprogramowania. Do rozmowy z nim wystarczy komputer lub smartfon z dostępem do internetu.
Po stronie klienta obsługa narzędzia również nie jest wymagająca. Pracownicy Agencji Wywiadu otrzymają od Emplocity panel administracyjny, w ramach którego będą mogli zarządzać bazą wiedzy chatbota i aktualizować próbkę testów oraz zbierać pytania kandydatów, które nie zostały wcześniej przewidziane i opracowane w bazie.
Emplocity chce wejść na rynek NewConnect
„Nasza technologia pozwala na minimalne angażowanie klienta w obsługę chatbota. Raz przygotowanie narzędzie jest w stanie samodzielnie się rozwijać i udoskonalać. Wykorzystywane przez nas algorytmy uczenia maszynowego pozwalają zautomatyzować proces uczenia się nowych treści przez system, tworząc samouczącą się bazę pytań i odpowiedzi, która wraz ze wzrostem zapytań, staje się coraz bardziej precyzyjna. Modele predykcyjne pozwalają natomiast przewidywać zachowania i intencje użytkowników. Sprawia to, że trafność odpowiedzi na pytanie zadane wytrenowanemu systemowi może osiągać nawet 85 procent” - dodaje Arkadiusz Talun, współzałożyciel i CTO Emplocity SA.
W ramach oferty publicznej akcji zakończonej w połowie września Emplocity SA pozyskało 1,49 mln zł. Środki z emisji zostaną przeznaczone na rozwój nowych produktów (m.in. na opracowanie konwersacyjnej sztucznej inteligencji wspierającej obieg informacji w przedsiębiorstwie), a także ekspansję oraz skalowanie sprzedaży.
Obecnie spółka przygotowuje niezbędne dokumenty potrzebne do ubiegania się o dopuszczenie akcji Emplocity SA na rynku NewConnect. Zamiarem zarządu jest złożenie dokumentu informacyjnego na GPW w Warszawie na przełomie 2021 i 2022 roku.
Dołącz do dyskusji: Chatbot pomoże w rekrutacji do Agencji Wywiadu