CDA Premium ma 349 tys. subskrybentów. Wpływy 41 proc. w górę, 16,3 mln zł zysku
W ub.r. spółka CDA osiągnęła rekordowe wyniki finansowe: jej przychody wzrosły o 41 proc. do 60,54 mln zł, a zysk netto - z 9,22 do 16,34 mln zł. Już 94 proc. wpływów zapewnia platforma CDA Premium, z której na koniec ub.r. korzystało 348,5 tys. subskrybentów, o 116,9 tys. więcej niż rok wcześniej. CDA zapłaciło 449 tys. zł podatku od VoD.
Przychody ze sprzedaży subskrypcji do CDA Premium zwiększyły się rok do roku o 45,8 proc. - z 39,11 do 57,04 mln zł. Natomiast wpływy z reklam, emitowanych w bezpłatnej części serwisu CDA.pl, zmalały o 16 proc., z 2,93 do 2,46 mln zł, a pozostałe przychody zwiększyły się z 869,3 tys. zł do 1,04 mln zł.
W efekcie sprzedaż subskrypcji do CDA Premium zapewniła już 94,21 proc. łącznych przychodów CDA, w 2019 roku było to 91,14 proc. Udział przychodów reklamowych zmalał rok do roku z 6,83 do 4,07 proc., a pozostałych wpływów - z 2,03 do 1,72 proc.
CDA Premium zyskało 117 tys. subskrybentów
Na koniec ub.r. CDA Premium miało dokładnie 348 642 aktywnych subskrybentów, o 116,9 tys. więcej niż rok wcześniej (to wzrost o 50,4 proc.). Miesięczny dostęp do platformy kosztuje 19,90 zł, przez pierwsze 14 dni można z niej korzystać za darmo.
W połowie maja ub.r., po lockdownie związanym z pierwszą falą epidemii, liczba subskrybentów CDA Premium pierwszy raz przekroczyła 300 tys., natomiast na koniec września wynosiła 285 tys.
W ofercie platformy jest obecnie 8,3 tys. filmów i odcinków seriali. - Pozyskiwaliśmy nowe licencje na emisje filmów i seriali oraz partnerów zamieszczających autorskie materiały. Nawiązaliśmy współpracę z Monolith Films oraz Studio Canal - opisuje prezes CDA Jarosław Ćwiek w liście do akcjonariuszy.
- Intensywnie rozwijamy i poszerzamy także sekcję CDA Premium Free, która zawiera materiały pochodzące od zweryfikowanych partnerów. Liczba dostępnych treści w tym kanale przekroczyła już 368 tys. - zaznacza.
W czwartym kwartale ub.r. firma osiągnęła rekordowe przychody z subskrypcji do CDA Premium (15,9 mln zł) oraz najwyższe w ciągu ostatnich czterech lat wpływy reklamowe (1,2 mln zł).
Liczba subskrybentów CDA Premium w ciągu trzech lat zwiększyła się 3,5-krotnie. Na koniec 2017 roku wynosiła 101 tys., rok później - 172,1 tys., na koniec 2019 roku - 231,7 tys., a na koniec ub.r. osiągnęła 348,6 tys.
Według badania Mediapanel w styczniu br. przeglądarkową wersję CDA Premium odwiedziło 3,87 mln internautów (zdecydowana większość nie wykupiła subskrypcji), co dało drugie za Netflixem miejsce wśród serwisów VoD.
Koszty 28 proc. w górę, 449 tys. zł na podatek od VoD
Wydatki operacyjne CDA w ub.r. wyniosły 40,41 mln zł, co wobec 31,56 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 28 proc.
Ich zdecydowaną większość stanowią koszty usług obcych (czyli głównie licencji za udostępniane treści), które poszły w górę z 29,3 do 36,84 mln zł. Nakłady na wynagrodzenia zwiększyły się z 1,61 do 1,81 mln zł, natomiast na amortyzację - z 217,8 do 913,7 tys. zł.
Od lipca ub.r. obowiązuje opłata audiowizualna, określana też jako podatek od wpływów z VoD. CDA podało w sprawozdaniu, że w ub.r. zapłaciło 449,3 tys. zł tytułem tej daniny.
Rekordowy zysk CDA, 280 mln zł kapitalizacji
W ub.r. CDA zanotowało rekordowe wyniki rentowności. Zysk operacyjny poszedł w górę z 11,4 do 20,01 mln zł, marża operacyjna - z 26,56 do 33,18 proc., a zysk netto - z 9,22 do 16,34 mln zł.
To kolejny rok dużych wzrostów spółki. W 2017 roku przy 17,49 mln zł przychodów zanotowała 3,54 mln zł zysku operacyjnego, 20,24 proc. marży operacyjnej i 2,93 mln zł zysku netto.
- W nadchodzących kwartałach priorytetami rozwoju dla Spółki pozostaje stała rozbudowa sekcji CDA Premium i CDA Premium Free, pozyskiwanie nowych dostawców filmów i treści, rozwój technologiczny platformy, poszukiwanie i penetracja nowych kanałów dystrybucji oraz współpraca z kolejnymi producentami telewizorów - zapowiedział Jarosław Ćwiek.
CDA od wiosny 2019 roku jest notowane na bocznym rynku warszawskiej giełdy. Większość akcji spółki mają jej dyrektor generalny Łukasz Ćwiek (63,69 proc.) i Jarosław Ćwiek (34,33 proc.).
W zeszły piątek za jej akcję płacono 27,30 zł, co dawało kapitalizację w wysokości 278,2 mln zł. W marcu i lipcu ub.r. kurs firmy sięgał na krótko 40 zł.
W ub.r. CDA wypłaciło pierwszą od debiutu giełdowego dywidendę - akcjonariusze otrzymali 7,11 mln zł, po 70 groszy na akcję.
Dołącz do dyskusji: CDA Premium ma 349 tys. subskrybentów. Wpływy 41 proc. w górę, 16,3 mln zł zysku