CCC zamienia foliowe torby na papierowe, stosuje ekologiczne pudełka
Sieć sklepów obuwniczych CCC zrezygnowała z używania do pakowania towarów w swoich sklepach z toreb foliowych na rzecz papierowych. W należącym do niej serwisie eobuwie stosowane są z kolei ekologiczne pudełka i opakowania wysyłkowe.
CCC zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i online sprzedając obuwie i inne związane z nim towary pakuje je w papierowe opakowania z recyklingu. Należący do CCC serwis eobuwie też korzysta wyłącznie z ekologicznych pudełek i opakowań wysyłkowych. Dotyczy to zarówno Polski, jak i wszystkich pozostałych rynków, na których obecna jest marka.
- Jeszcze niedawno powszechna była opinia, że ekologia jest zarezerwowana dla marek premium, z wąską, świadomą grupą klientów. My docieramy z produktami do szerokiego grona odbiorców, rocznie sprzedajemy ponad 70 milionów obuwia, dlatego tym bardziej nie chcemy brać udziału w masowym użyciu foliówek i stawiamy na budowanie świadomości ekologicznej u naszych klientów. Jednak równie ważny jak opakowanie jest sam produkt. Jako firma duży nacisk kładziemy na certyfikaty pochodzenia materiałów, z których wykonywane jest obuwie czy akcesoria dostępne w sprzedaży. W naszej ofercie znajdują się m.in. produkty sygnowane znakiem Fairtrade, który jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych systemów etycznej certyfikacji produktów, a kolekcje Lasocki Kids są wykonywane ze skór powstałych w ekologicznych garbarniach, certyfikowanych zgodnie z protokołem Leather Working Group. Wdrożyliśmy także politykę zarządzania substancjami chemicznymi, tak, aby produkty sprzedawane w sieci były bezpieczne dla klienta i przyjazne dla środowiska - mówi Marcin Czyczerski, prezes zarządu CCC S.A.
Cele środowiskowe CCC to m.in. ograniczenie o 5 proc. zużycia energii elektrycznej, 5 proc. spadek emisji CO2, a także 5 proc. mniej odpadów do 2021 roku. Dotychczas firmie udało się zredukować emisję dwutlenku węgla o 620 ton czy 100 ton mniej opakowań kartonowych dzięki wdrożeniu innowacyjnej kartoniarki (urządzenie sklejające opakowania tekturowe do butów, które zautomatyzowało procesy magazynowe).
Z kolei Centrum Badań i Rozwoju w Polkowicach wyposażone jest w systemy klimatyzacyjne, wykorzystujące powietrzne pompy ciepła, a także system BMS, który integruje i steruje wszystkimi systemami budynku. Pozwoliło to osiągnąć bardzo duże oszczędności energii elektrycznej. CCC pracuje obecnie nad wypracowaniem kompleksowej strategii biznesowej na kolejne lata, której elementem będą również działania z zakresu zrównoważonego rozwoju. Dokument zostanie opublikowany w pierwszym kwartale przyszłego roku.
W trzech kwartałach br. grupa kapitałowa CCC, właściciel sieci sklepów obuwniczych CCC, eObuwie, DeeZee i Gino Rossi, zanotowała wzrost przychodów z e-commerce o 53,2 proc. do 995,3 mln zł. Firma chce wprowadzić e-sklep CCC.eu na kolejne rynki, zapowiada też, że Gino Rossi w przyszłym roku osiągnie rentowność operacyjną.
Dołącz do dyskusji: CCC zamienia foliowe torby na papierowe, stosuje ekologiczne pudełka