SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Carrefour Polska ze spadkiem sprzedaży. Mniej sklepów Express

Grupa Carrefour podała wyniki za II kwartał 2023 roku. W okresie od kwietnia do czerwca br. sieć zanotowała w Polsce spadek sprzedaży o 0,5 proc. W ciągu roku mocno spadła też liczba franczyzowych placówek francuskiej sieci.

W całym I półroczu sprzedaż Carrefoura w Polsce wyniosła 1,098 mld euro. To o 1,7 proc. więcej niż rok wcześniej przy aktualnych kursach walut i po uwzględnieniu paliw. Przy stałych kursach walut sprzedaż sieci wzrosła w naszym kraju o 1,4 proc. Natomiast wzrost sprzedaży LfL, czyli w sklepach porównywalnych, był wyższy i wyniósł 3,1 proc.

Z kolei w samym drugim kwartale br. już nie było tak dobrze. Przychody Carrefoura ze sprzedaży wyniosły 572 mln euro. Przy aktualnych kursach walut i po uwzględnieniu paliw sprzedaż zmalała o 0,5 proc. Przy stałych kursach walut i po uwzględnieniu paliw spadek wyniósł aż 2,7 proc. Sprzedaż poszybowała w dół mimo cały czas wysokiej inflacji w naszym kraju.

W przypadku sprzedaży LfL zanotowano wzrost, który wyniósł zaś 0,4 proc. Firma poinformowała też, że spadła rentowność biznesu w Polsce. Powodem jest wysoka baza porównawcza. 

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/kerfus-koniec-carrefour-pepsco ##

Carrefour ma 80 sklepów mniej niż rok temu

Na koniec I półrocza br. Carrefour miał w Polsce 857 sklepów. Było to 95 hipermarketów, 153 supermarketów, 602 sklepów typu convenience (Carrefour Express) i siedem dyskontów Supeco. Rok wcześniej sieć posiadała 937 sklepów - w tym aż 685 placówek convenience. 

 

Dołącz do dyskusji: Carrefour Polska ze spadkiem sprzedaży. Mniej sklepów Express

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl